וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממליץ על יועצת נתניהו שנחקרת: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

7.10.2015 / 9:00

על רקע הנחיית היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת חקירה פלילית נגד יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת - מסתבר כי המשנה שלו, אבי ליכט, היה זה שהמליץ עליה לתפקיד מנכ"לית משרד הקליטה, למרות שקשריה היו ידועים

פרח לרנר, עובדת בכירה במשרד ראש הממשלה. מיכל פתאל, הארץ
קיבלה המלצה חמה מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. פרח לרנר/הארץ, מיכל פתאל

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לאחרונה על פתיחת חקירה פלילית נגד יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת פרח לרנר בחשד למרמה והפרת אמונים, ונגד בעלה, איש יחסי הציבור אבי לרנר. לוואלה! NEWS נודע כי טרם פרסום החקירה, שהחלה בבדיקת לרנר בנציבות המדינה על רקע הכוונה למנותה למנכ"לית משרד הקליטה – המליץ המשנה ליועץ הממשלה אבי ליכט על לרנר לתפקיד, ואף שיבח אותה על מעלותיה.

במשרד המשפטים מבהירים כי לא מדובר בחוות דעת משפטית, אלא בהמלצה אישית של ליכט לאור התרשמותו מהעבודה עמה עוד בטרם הובא המידע על לנציבות. שמו של ליכט הוזכר באחרונה כמועמד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

על אף תגובת משרד המשפטים, קשה להתעלם מכך שקשריה של לרנר היו מוכרים ונבדקו במסגרת רצונה להתמנות למנכ"לית משרד הקליטה - כלומר, לא מדובר במידע חדש שהתקבל. אפשר היה לחשוב שליכט אף הכיר את הדברים, שכן היה מספיק קרוב ללרנר כדי להמליץ על פעילותה, אולם בסביבתו טוענים כי ליכט מעולם לא ידע על קשריה של לרנר.

לקריאה נוספת:
מעצרו של דומרני "הציל" את המעוז האחרון של אברג'יל בדרום
הפרקליטות למשטרה: לחקור חשד לאונס במועדון "אלנבי 40"
"מהרגע שנולדה": אב החשוד בהכאת בתו בת ה-14 נעצר לאחר שניסתה להתאבד

אבי ליכט. ג'יני
ידע על החשדות נגד לרנר? אבי ליכט/ג'יני

בשבוע שעבר נחקרה לרנר במשך שמונה שעות במשטרה בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. החקירה, אשר התנהלה ביחידת החקירות והמודיעין של להב 433, נפתחה בשל חשד ולפיו פעלה לקידום עניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים של בעלה, שנחקר אף הוא. בין היתר, נערך חיפוש בבתי החשודים ובמשרדי העסק של אבי לרנר ונלקחו מחשבים ומסמכים. השניים שוחררו בערבות, תוך איסור יצירת קשר עם מעורבים נוספים בפרשה.

לרנר, המתגוררת עם בעלה ושלושת ילדיהם בירושלים, החלה את הקריירה הפוליטית שלה בשנת 2001, כשהייתה עוזרת פרלמנטרית של חבר הכנסת זבולון אורלב ממפד"ל. לאחר שהתמנה אורלב לשר הרווחה בשנת 2003, מונתה לרנר לעמוד בראש לשכתו, ובהמשך אף שימשה יועצת מקצועית לאבי דיכטר בעת שכיהן כשר לביטחון הפנים. בשנת 2009, עם היבחרו של נתניהו לראשות הממשלה, מונתה לרנר ליועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully