וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הפנים של בריטניה: "הגירה המונית תפגע בחברה"

בנאום בפני חברי מפלגתה, טענה תרזה מיי כי כמות המהגרים "לא תואמת את האינטרס הלאומי". טורקיה והאיחוד האירופי יציגו תכנית פעולה משותפת למשבר הפליטים. כמאה מהגרים טבעו למוות בים התיכון

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי טענה היום (שלישי) כי הגירה המונית עלולה לפגוע בחברה הבריטית. בנאום שנשאה בכינוס השנתי של המפלגה השמרנית, התייחסה השרה לסוגיית ההגירה. בדבריה, ציינה מיי כי שיעורי ההגירה של עשר השנים האחרונות "לא תואמים את האינטרס הלאומי". לטענתה, "כשההגירה גבוהה מדי, כשקצב השינוי מהיר מדי, אין זה אפשרי לבנות חברה מאוחדת".

בתוך כך, אתמול נפגשו נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בבריסל. בדיון בפרלמנט האירופי, מסר טוסק כי להערכת טורקיה, כשלושה מיליון פליטים נוספים עשויים להימלט מסוריה, בעיקר מאזור חאלב, בתקופה הקרובה. על פי ההערכות, כשני מיליון פליטים סורים כבר נמצאים בשטחי טורקיה. "כיום, מיליוני פליטים ומהגרים פוטנציאליים חולמים על אירופה", טען טוסק.

עוד בוואלה! NEWS:
מצ'צ'ניה ועד סוריה: "הצאר" פוטין קובע סדר עולמי חדש
תחזית מסווגת חושפת: מיליון וחצי פליטים יגיעו השנה לגרמניה
25 שנה מאז שחלקה המזרחי נטמע במערבי, האם הפליטים ייטמעו בגרמניה?

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במטה האיחוד האירופי בבריסל, אוקטובר 2015. רויטרס
"האיחוד האירופי וטורקיה חייבים לצעוד יחד". הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בבריסל, אמש/רויטרס

לדבריו, "העולם סביבנו לא מתכוון לסייע לאירופה". טוסק אף הוסיף כי חלק משכנותיו של האיחוד האירופי "מביט בסיפוק על צרותינו". אתמול קרא טוסק לרשויות בטורקיה לסייע במניעת מעבר מהגרים לעבר האיחוד האירופי. "חייבים לעצור את המצב שבו מאות אלפים נמלטים לאיחוד האירופי דרך טורקיה", אמר טוסק במסיבת עיתונאים משותפת עם ארדואן. "אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, אנחנו צריכים את הצד הטורקי".

היום צפויים האיחוד האירופי וממשלת טורקיה להציג תכנית פעולה משותפת בנושא הפליטים. "ברור שאנחנו צריכים את טורקיה", אמר נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר. "הנציבות תסייע, אך האיחוד האירופי וטורקיה חייבים לצעוד יחד ולפתח מנגנונים לטיפול במי שיגיע אלינו".

במקביל להגירה היבשתית לאיחוד האירופי דרך טורקיה, נתיבי הגירה נוספים ממשיכים להיות פעילים. על פי מידע שפורסם היום על ידי הארגון הבינלאומי להגירה, כמאה מהגרים טבעו למוות בים התיכון ביומיים האחרונים. מתחילת שנה, 557,899 מהגרים הגיעו לאירופה דרך הים, ו-2,987 מתו בדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully