וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מאורגון הותיר מכתב: "אני לא משוגע, אני השפוי היחיד"

גורמים המעורבים בחקירת הטבח מסרו כי כריס הארפר מרסר ביקש מאחד הסטודנטים להעביר את המכתב למשטרה. בתוך כך, במערכת הפוליטית בארה"ב התעורר דיון נוסף על הקשר שבין מקרי ירי והפרעות נפשיות

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

כריס הארפר מרסר, בן ה-26 שירה למוות בתשעה בני אדם במכללה באורגון בשבוע שעבר ונורה למוות, השאיר אחריו מכתב שבו כתב על כך שאין לו בת זוג וכי "אנשים אחרים חושבים שאני משוגע, אבל אני לא. אני השפוי היחיד" – כך מסרו אמש (שני) גורמים רשמיים המעורבים בחקירה. אחד הגורמים הוסיף כי אמו של היורה מסרה לחוקרים כי בנה התמודד עם בעיות נפשיות.

המכתב, באורך של כשני עמודים, נמצא בזירת הטבח. הכומר רנדי סקרוגינס, שבתו בת ה-18 שרדה את הטבח, סיפר כי היורה נתן מעטפה, שהכילה דיסק און קי, לסטודנט נוסף שהיה במקום והורה לו להעביר את המעטפה למשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
גיבור הטבח באורגון: חייל לשעבר בצבא ארה"ב שחסם את דלת הכיתה
רגעי האימה מהירי במכללה באורגון: עשתה את עצמה מתה - וניצלה
10 הרוגים מירי במכללה בארה"ב: "היורה התכוון לפגוע בנוצרים"

קמפוס מכללת אומפקה, אורגון, לאחר הטבח, אוקטובר 2015. רויטרס
סטודנטים ובני משפחה במכללה, אתמול/רויטרס

בתוך כך, אתמול שבו אנשי הצוות והסטודנטים לקמפוס של מכללת אומפקה לראשונה מאז הירי. הלימודים טרם חודשו, אולם רבים נפגשו עם אנשי מקצוע על מנת לשוחח על האירועים הקשים. בין הסטודנטים ששבו למכללה הייתה אחת הפצועות. "הייתי חייב להגיע לכאן", סיפרה מדיסון סאנצ'ז. "הייתי חייבת לראות את החברים שלי, לדעת שהם בסדר". ברחבי הקמפוס וסביב זירת הטבח הונחו זרים ושלטים וחלק מהסטודנטים ארגנו אירועי זיכרון.

כמו כן, נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע כי יגיע השבוע לאורגון ויבקר את משפחות הקורבנות. לאחר הטבח, אמר אובמה כי "זו בחירה פוליטית, לאפשר לזה לקרות כל כמה חודשים בארצות הברית. אנחנו חייבים לספק תשובות למשפחות שאיבדו את יקיריהן בגלל חוסר הפעולה שלנו". הנשיא אובמה קרא לרפורמה בתקנות החזקת הנשק במדינה, ואילו המועמדים המובילים במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ ובן קרסון, טענו כי מדובר בסוגיה של בריאות הנפש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

בתגובה לדבריהם של המועמדים הרפובליקנים, טען המנחה ג'ון אוליבר בתכניתו "Last Week Tonight" כי "הסימן הברור ביותר לכך שאנחנו לא רוצים לדבר על בריאות הנפש הוא שהסוגיה עולה רק לאחר מקרים של ירי המוני, כדרך להסיט את הדיון מתקנות החזקת נשק". אוליבר הציג מחקרים מחצי השנה האחרונה, לפיהם פחות מ-5% ממקרי הירי בשנה האחרונה בוצעו על ידי אנשים שאובחנו עם הפרעה נפשית, וכן כי רובם המוחלט של אנשים שאובחנו כבעלי הפרעה נפשית אינם נוטים לאלימות.

קמפוס מכללת אומפקה, אורגון, לאחר הטבח, אוקטובר 2015. רויטרס
קמפוס מכללת אומפקה, אורגון, לאחר הטבח, אוקטובר 2015/רויטרס
קמפוס מכללת אומפקה, אורגון, לאחר הטבח, אוקטובר 2015. רויטרס
קמפוס מכללת אומפקה, אורגון, לאחר הטבח, אוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully