וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני מזהיר מאינתיפאדה שלישית: "ישראל לא מרסנת את האלימות"

אבי יששכרוף ואמיר תיבון

5.10.2015 / 17:29

בכיר ברשות הפלסטינית התריע בפני וואלה! NEWS מפני פרוץ אינתיפאדה. לדבריו, אם לא תיפסק האלימות שאותה נוקטים מתנחלים כלפי פלסטינים, לא יוכלו מנגנוני הביטחון של הרשות לעצור עוד את ההידרדרות בשטחים. הקבינט יתכנס בשעה 21:00

עריכה: מתן חדד

"אנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית והצד הישראלי לא עושה מספיק כדי לרסן את האלימות. מספר הנפגעים מאש חיה שהגיע היום לבתי החולים בגדה הוא יוצא דופן" - כך אמר היום (שני) בכיר ברשות הפלסטינית לוואלה! NEWS. הוא טען כי ביממה האחרונה הועברו בין הרשות הפלסטינית לישראל מסרים מרגיעים, כחלק מניסיון להביא להפסקת האלימות בשטחים. אולם עם זאת, הזהיר כי אם לא תיפסק האלימות שאותה נוקטים מתנחלים כלפי פלסטינים – לא יוכלו מנגנוני הביטחון של הרשות לעצור עוד את ההידרדרות בשטחים.

עם צאת החג, התכנס הקבינט מדיני-ביטחוני בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בשעות הערב המוקדמות החלו במגזר הערבי לקיים סדרת הפגנות המכונות "האינתיפאדה השלישית החלה".

לפי הבכיר הפלסטיני, הצד הישראלי טען בשיחות שבכוונת כוחות הביטחון הישראלים לנקוט צעדים תקיפים יותר כדי להביא להפסקת ההתקפות של המתנחלים על הפלסטינים. "לא ברור לנו מדוע (נרשמה כמות הנפגעים הגדולה, א"י) ואם יש הנחיות חדשות לפתיחה באש, אבל זה לא יביא להרגעת הרוחות, להיפך", התריע.

לקריאה נוספת:
כשפתח יחזור לבצע פיגועים – הגדה המערבית תבער
בעקבות הפיגועים: גל פעולות נקם של מתנחלים
רק בכוח: "האינתיפאדה הפרטית" של הצעירים הפלסטינים לא תיעלם

הלווייתו של חדיפה סלימאן שנהרג מאש צה"ל בהפרות סדר באזור טול כרם, כפר בלעא, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
הלוויית הצעיר הפלסטיני שנהרג אתמול/רויטרס

הבכיר ציין עוד כי מישראל נמסר לרשות שביקורי יהודים בהר הבית צפויים להצטמצם בימים הקרובים משום שתקופת החגים היהודיים נגמרה. אולם הבכיר הפלסטיני טוען כי הזהיר שהמצב קרוב לפרוץ אינתיפאדה שלישית. ואולם למרות דבריו, עד כה לא נראה כי יש שינוי בדפוס הפעולה של מנגנוני הביטחון של הרשות, שפעלו בכמה מוקדים לפיזור הפגנות.

מאז אמש נהרגו שני פלסטינים, בהם ילד בן 12 וצעיר בן 18. עבד א-רחמן עבידאללה נפגע בחזהו מאש כוחות הביטחון בהפרת סדר במחנה הפליטים אל-אעידה שבבית לחם. הצעיר השני נהרג במהלך עימותים בטול כרם. הסהר האדום טוען כי פינה ביומיים האחרונים מאות בני אדם לטיפול בבתי חולים, שנפגעו במהלך עימותים עם צה"ל. ב-24 השעות האחרונות נרשמו עימותים בכמה מוקדים שונים בגדה המערבית בהשתתפות מאות בני אדם. כעת ניתן לקבוע כי ההפגנות העממיות שהתקיימו עד כה רק במזרח ירושלים, מתרחבות לכל הגדה המערבית. גורם נוסף שצפוי להיכנס הערב למשוואה, הוא ערביי ישראל, שכאמור החלו בהפגנות בכמה יישובים ערביים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון ליד חברון, 5 באוקטובר 2015. רויטרס
מהומות בחברון/רויטרס

לאחר יציאת החג ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים את אדל בנט ובנה הפעוט שנפצעו בפיגוע ביום שבת בעיר העתיקה בירושלים. לאחר מכן הגיע ראש הממשלה לבית החולים שערי צדק, שם ביקר את הנער משה מלכה שנפצע בפיגוע הדקירה בירושלים במוצאי שבת בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully