וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי פרס נובל לרפואה לשנת 2015: מפתחי תרופות לזיהומים ולמלריה

5.10.2015 / 13:31

וויליאם קמפבל האירי וסטושי אומורה היפני יזכו בפרס על גילוי תרופה נגד מחלות הנגרמות מטפילי "תולעת עגולה". יויו טו הסינית, שפיתחה התרופה למלריה, תקבל מחצית ממענק הפרס. "השפעתם בלתי-ניתנת למדידה, השפיעו על מיליוני בני אדם"

קרדיט: רויטרס

החוקרים ווליאם קמפבל מאירלנד, סטושי אומורה מיפן ויויו טו מסין הם הזוכים בפרס נובל לתחום הרפואה לשנת 2015 - כך הודיעה היום (שני) ועדת הפרס במסיבת עיתונאים בשטוקהולם שבשבדיה.

קמפבל ואומורה פיתחו תרופה נגד מחלות זיהומיות, שנגרמות כתוצאה מטפילים מסוג "תולעת עגולה". הם יחלקו את הפרס עם טו, שפיחחה תרופה שהפחיתה משמעותית את שיעור התמותה כתוצאה ממלריה. לחוקרת הסינית יינתן מחצית מהפרס, שמונה מיליון קורונות שבדיות, כ-963 אלף דולרים. קמפבל ואומורה יקבלו כל אחד שני מיליון קורונות, כ-240 אלף דולרים.

"שתי התגליות סיפקו למין האנושי אמצעים חדשים וחזקים להתמודדות עם המחלות המחלישות הללו, שמשפיעות על מאות מיליוני בני אדם בכל שנה", הודיעה ועדת הפרס בהכרזה על החלטתה. "ההשפעה שלהם על שיפור הבריאות והפחתת סבל היא בלתי-ניתנת למדידה".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל פשט על בית המחבל מהפיגוע בשער האריות
סוריה: דאעש פוצץ את שער הניצחון בן 2,000 השנים בתדמור
על רקע המתיחות בין המדינות: מטוס רוסי נכנס לשמי טורקיה

ויליאם קמפבל, סטושי אמורי, יויו טו, זוכי פרס נובל לרפואה לשנת 2015. רויטרס, מתוך טוויטר, עיבוד תמונה
אומורה, קמפבל וטו/עיבוד תמונה, רויטרס, מתוך טוויטר

על אף ההתקדמות שנרשמה בעשור האחרון במאבק במלריה, המחלה שמועברת על ידי יתושים עדיין גורמת למותם של יותר מ-500 אלף בני אדם בשנה, רובם תינוקות ופעוטות, בחלקים העניים ביותר ביבשת אפריקה.

ועדת הפרס, שיוענק ב-10 בדצמבר בטקס חגיגי, תכריז בימים הקרובים על הזוכים בתחומים נוספים. מחר יוכרזו שמות חתני פרס נובל בתחום הפיזיקה ומחרתיים בתחום הכימיה. בשישי יוכרזו זוכי פרס נובל לשלום, ובעוד שבוע יוכרזו חתני פרס נובל לכלכלה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זוכי פרס נובל לרפואה לשנת 2015, שטוקהולם 05 לאוקטובר. רויטרס
ההכרזה על הזוכים, היום/רויטרס

בשנה שעברה הוענק פרס נובל לרפואה לשלושה חוקרים שמחקרם תרם להבנת מערכת הניווט של המוח - החוקר האמריקני-בריטי ג'ון או'קיף ובני הזוג הנורווגים אדוורד ומיי-בריט מוזר.

או'קיף גילה בניסוי ב-1971 שתאי עצב מסוימים במוח מופעלים כאשר חולדה מניחה שדבר-מה נמצא בסביבתה. הוא שיער כי "תאי המיקום" הללו בונים מפה פנימית של הסביבה. תאים אלה נמצאים בהיפוקמפוס שבקליפת המוח. ב-2005, בני הזוג מוזר גילו תאים נוספים, בצד נוסף של המוח, מופעלים כאשר חולדה חולפת על פני מקומות מסוימים. כך, נוצרת מעין רשת - וכל "תא רשת" מגיב בדרך מסוימת, שמסייע לניווט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully