וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של ברגותי: ישראל דומה לשלטון פרעה

ורד כהן-ברזילי

4.10.2002 / 0:05

עו"ד שמאי ליבוביץ' ציטט מהמקורות סיפור על משה רבנו; השופט בתגובה: את הסיפור הזה תספר לי בפסח; מהקהל צעקו לפרקליט: הורד הכיפה מראשך; ברגותי: האינתיפאדה תנצח הכיבוש

ראש התנזים בגדה, מרואן ברגותי, אמר אתמול בצהריים לפני פתיחת הדיון בהארכת מעצרו עד תום ההליכים, כי "האינתיפאדה תנצח את הכיבוש". מיד לאחר כניסתו לאולם פרץ באולם עימות בין בני המשפחות השכולות ומאבטחי בית המשפט. ברגותי הוצא מן האולם למשך מספר דקות עד שנרגעו הרוחות. עורך דינו של ברגותי, ג'וואד בולוס, טען כי הוא חושש לחייו וחיי מרשו.

עו"ד שמאי ליבוביץ' הנמנה גם הוא עם צוות ההגנה השתמש במקורות, על מנת להוכיח את טענת ההגנה שמדינת ישראל אינה רשאית לשפוט את ברגותי כחבר פרלמנט. הוא ציטט מספר "שמות" שם מתואר משה כמי שהורג שומר מצרי שהיכה יהודי. מדברי ליבוביץ' ניתן היה להבין כי מדינת ישראל מדומה לשלטון פרעה ומרואן ברגותי למשה לוחם החופש. השופט צבי גורפינקל אמר בתגובה: "את הסיפור הזה תספר לי בפסח".

המשפחות השכולות שנכחו באולם הגיבו בזעם על ההשוואה ודרשו מעו"ד ליבוביץ' שיוריד את הכיפה מראשו. כמו כן איימו לשרוף את ספריו של סבו, הפרופסור המנוח ישעיהו ליבוביץ'.

עו"ד ג'וואד בולוס, טען בפני בית המשפט כי מדינת ישראל למעשה חטפה את ברגותי ובמעשה זה ביצעה פעולת תוקפנות המנוגדת לחוק הבינלאומי. כמו כן נטען כי העברתו של ברגותי לשטחי ישראל מהווה גם כן הפרה של החוק הבינלאומי. בולוס ציטט מהסכמי הביניים שנחתמו בין ישראל לפלסטינים ב-93' ו-95', לפיהם ישראל איננה יכולה להעמיד לדין את ברגותי בשל היותו מנהיג ציבורי. לדבריו, ההסכמים עדיין תקפים כיוון שאף גורם רשמי בישראל לא ביטל אותם.

"בפעם הבאה עלול להיות כאן רצח"

עורכי דינו של ברגותי, הוצאו מבית המשפט בתום הדיון דרך דלת צדדית תחת אבטחה כבדה. אשה ממשפחה שכולה פנתה למאבטחי בית המשפט בסוף הדיון וביקשה כי בפעם הבאה תיהיה חציצה בין המשפחות לתומכי ברגותי כיוון שלדבריה, "אחרת עלול להיות כאן רצח".

פרקליטיו של ברגותי התלוננו בפני השופט כי לאשתו של ברגותי, פדואה, לא התאפשר להגיע לדיון כיוון שכניסתה לא אושרה במחסום. עורכי הדין טענו כי ברגותי ביקש מאשתו, עו"ד במקצועה, שתשתתף בייצוגו במשפט.

התובעת דבורה חן, אמרה בתום הדיון: "לא שמעתי שום טענות של ממש מצד ההגנה. לפי החוק הפלילי במדינת ישראל יש סמכות לשפוט את כל מי שרצח אזרחי מדינת ישראל בארץ ובחו"ל". לדבריה, "הטענות ההיסטוריות היו בלשון המעטה לא מן העניין". ברגותי נאשם כי עמד בראש ארגוני הטרור - פתח, תנזים ו"גדודי חללי אל אקצה" בגדה. הוא מואשם בעבירות רצח, סיוע לרצח, שידול לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, פעילות בארגון טרוריסטי וחברות בארגון טרוריסטי.

בהנהלת בתי המשפט שוקלים להעביר את הדיונים במשפטו של ברגותי מהאולם בתל אביב למקום גדול יותר, כפי שנעשה בעבר במשפט אייכמן. גורם בכיר בהנהלת בתי המשפט אמר כי הצעד נשקל בעקבות המהומות המתקיימות במקום במהלכם של הדיונים. הדיון בעניינו של ברגותי נדחה ל-21 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully