וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ספד לרב לביא שנרצח בפיגוע: "נפלת על משמרתך למען מולדתך"

משה שטיינמץ ויוסי אלי

4.10.2015 / 13:46

אלפי בני אדם, בהם פוליטיקאים, ליוו בדרכו האחרונה בהר המנוחות בעיר את הרב שנרצח אתמול בשער שכם. הנשיא: "אל תדירו רגליכם מהעיר העתיקה". הנרצח השני אהרן בנט נטמן באותו המקום, הרב הראשי לאו ספד לו: "שמחת החג הפכה לכאב גדול"

צילום: רוני כנפו, גדעון צנטנר

הרב נחמיה לביא ואהרון בנט, שנרצחו אמש בפיגוע דקירה בירושלים, הובאו היום (ראשון) למנוחות בהר המנוחות בבירה. בהלווייה של לביא בן ה-41 השתתפו אלפי בני אדם, בהם בני משפחה רבים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש העיר ניר ברקת, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) והרב הראשי דוד לאו. בנט, בן ה-21, נקבר בחלקה האזרחית בהר המנוחות לפי בקשת אשתו, שנפצעה אנושות בפיגוע. בהלווייתו השתתפו עשרות בני אדם ובני משפחה.

"אנו נמצאים במאבק קשה, יומיומי ומתמשך", אמר ריבלין. "כאבי בניין הארץ ובניין ירושלים, כאבי הגדילה היו ועדיין כאבים עזים. לעתים כמו היום אלו כאבי תופת של ממש. אויבינו יודעים להכאיב לנו, אך לא לנצח אותנו". הנשיא אמר עוד כי "נפלת על משמרתך למען מולדתך".

לדבריו, "המאבק בטרור דורש נחישות ותעצומות נפש ואנו נגיע לרוצחי התמימים, למסיתים לשולחיהם ונכה בהם מכה קשה. בשמכם ובשם העם אני רוצה לחזק את ידי כוחות הביטחון הפועלים ברחבי הארץ בצורה נחושה נגד המרצחים".

לקריאה נוספת בנושא
מעצרים והחזרת מחסומים: ההמלצות של מערכת הביטחון למאבק בפיגועים
משה בן ה-15 שנפצע בפיגוע בבירה: "המחבל רץ ודקר, יכולתי למות"
"שירות מילואים זה שיא אהבת המדינה": מכתבו המרגש של הנרצח בפיגוע

נשיא המדינה ראובן ריבלין בהלוויית הרב נמחיה לביא שנרצח בפיגוע בירושלים, 4 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
הנשיא ריבלין בהלווייה, היום/נועם מושקוביץ

ריבלין הוסיף כי "גדלתי בירושלים, נולדתי בה והייתי בה כשנאסר עלינו להגיע לכותל המערבי. הייתי ילד בימים שבהם תקיעת שופר ברחבת הכותל הייתה עילה למעצר בידי הבריטים. ימים אלה לא ישובו. אסור לנו להימנע מלהגיע לכותל, שריד בית מקדשנו. אני קורא לעולים לרגל - אל תדירו רגליכם מהעיר העתיקה, עלינו לצעוד בדרכם של נחמיה ואהרון ולהוכיח להם שלא יפגעו באורחות חיים".

הרב הראשי לאו אמר על לביא כי "רצת להציל, לסייע ואת מצוות יישוב הארץ שנבנית קיימת בגופך. ריבונו של עולם אנחנו עומדים בניסיונות, אבל הם קשים. לראות הורים, לראות ילדים, איזו שמחת חג תהיה להם?". הרב הוסיף כי "אנחנו עומדים כאן, ובמקום לחגוג חג עומדים ומול מיטתך ומתפללים לבורא עולם הראנו בנחמץ ציון ולשמחת חג. לא שמחה של ילדים השואלים איפה אבא".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הלוויית נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בירושלים, בהר המנוחות בבירה. נועם מושקוביץ
ההלווייה של הרב לביא, היום/נועם מושקוביץ
הלווייתו של נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בירושלים, בהר המנוחות. 4 באוקטובר, 2015. נועם מושקוביץ
הלווייתו של נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בירושלים, בהר המנוחות. 4 באוקטובר, 2015/נועם מושקוביץ

ראש העיר ברקת ספד אף הוא לרב לביא. "רעייתו נטע סיפרה לי כיצד שמעו את זעקות השבר של האימא והבכי של תינוק", אמר. "כאשר הבינו שמדובר בפיגוע, ללא היסוס ובאומץ לב, החליט נחמיה לרדת לרחוב ולסייע. נחמיה לביא היה גיבור וארי, איש ירושלים ברמח איבריו. אב לשבעה שהתגורר שנים בעיר העתיקה והתנדב למילואים. רק לאחרונה עמד ברחבת הכותל בטקס הסיום של טקס רבנים צבאיים. נחמיה היה איש יוצא דופן, דמות ציונית, מוערכת, נערצת ואהובה על תלמידיו. אמש נרצח בדם קר, בשל שנאה יוקדת".

אחד מילדיו של הרב לביא אמר במהלך ההלווייה כי "אבא לא נרצח. אבא נהרג במאבק עם הצורר".

הלווייתו של נחמיה לביא, שנרצח בפיגוע בירושלים, בהר המנוחות. 4 באוקטובר, 2015. נועם מושקוביץ
ההלווייה של הרב לביא, היום/נועם מושקוביץ

באירוע אתמול נפצעו גם אשתו של בנט ובנו בן השנתיים. הוא נדקר כאשר ירד לרחוב על מנת לעזור לבנט ולמשפחתו, שהותקפו על ידי המחבל מוהנד שפיק. "הוא ירד עם הנשק להציל את הנדקרים, והמחבל פגע גם בו", סיפרו חבריו. לאחר ששפיק תקף את לביא, הוא לקח את כלי הנשק שלו ובאמצעותו ניסה לפגוע בעוברי אורח נוספים.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully