וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים ומאות נעדרים במפולת בוץ ענקית בגואטמלה

4.10.2015 / 13:21

יותר מ-80 נהרגו במפולת שהתרחשה בסוף השבוע בדרום המדינה וכוחות ההצלה מאמינים שלא יימצאו ניצולים נוספים. "זה הדבר הכי נורא שקרה לנו", אמרה אנה, ש-21 מבני משפחתה טרם נמצאו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 86 בני אדם, בהם 16 ילדים, נהרגו וכ-350 איש נוספים מוגדרים נעדרים בעקבות מפולת בוץ שהתרחשה בסוף השבוע בדרום גואטמלה. המפולת, שאירעה בעיר סנטה קתרינה פינולה, היא אחד מאסונות הטבע הגדולים ביותר שפקדו את מרכז אמריקה בשנים האחרונים. כוחות ההצלה במדינה סבורים שאפסו הסיכויים למצוא ניצולים, אך המאמצים יימשכו.

המפולת הקטלנית נגרמה בעקבות גשמים שירדו באזור ובמהלכה כמות גדולה של אדמה, של סלעים ושל עצים פגעה בעיר. המפולת הרסה בתים רבים, שחלקם כוסו ב-15 מטרים של אדמה, והביאה ללכידתם של התושבים ששהו בתוכם.

על אף שלא נותרו סיכויים גדולים לאתר ניצולים, שר ההגנה של גואטמלה וויליאמס מנסייאס אמר: "התקווה היא הדבר האחרון שאתה מאבד במצב כזה. אנחנו עדיין מקווים למצוא ניצולים". עם זאת, גם הוא הודה שהסבירות לכך נמוכה. למרות סיועם של 1,800 מתנדבים, חיילים וכבאים, היום הודיעו הרשויות כי לא הצליחו לחלץ אתמול ניצולים נוספים. זאת אחרי שעד כה חולצו כ-400 בני אדם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ריבלין ספד לרב לביא שנרצח בפיגוע: "נפלת על משמרתך למען מולדתך"
ילד בן עשר מת בנפילה מבניין בחיפה; הנסיבות בחקירה
גיבור הטבח באורגון: חייל לשעבר בצבא ארה"ב שחסם את דלת הכיתה

מפולת בוץ בגואטמלה, אוקטובר 2015. רויטרס
אתמול כבר לא נמצאו נעדרים/רויטרס

בני משפחה של רבים מהנעדרים הצטרפו לצוותי החיפוש בניסיונות נואשים לאתרם. אתמול אף דווח כי חלק מהנעדרים שנקברו תחת ההריסות הצליחו לשלוח הודעות טקסט לקרוביהם, וביקשו שיבואו לחלצם.

חלק מקרוביהם של הנעדרים עמדו מחוץ לחדר המתים הארעי, תוך שאחזו בתמונותיהם, כדי לברר אם מישהו זיהה את יקיריהם בין הגופות. "זה הדבר הנורא ביותר שקרה לנו", אמרה אנה מריה אסקובר, תוך שהיא מתייפחת ומחכה לחדשות על 21 מבני משפחתה שהתגוררו בעיר שנהרסה. "עד כה רק גיסתי נמצאה".

גבי רמירז, בת 18, חיפשה אחר אחיה בעזרת את חפירה במשך שעות. "אני אפילו לא מקווה למצוא אותו חי", אמרה, "אבל אני כן מקווה שאמצא את גופתו כדי שאוכל לקבור אותו. אני מוכרחה לקבור אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפולת בוץ בגואטמלה, אוקטובר 2015. רויטרס
1800 מתנדבים, חיילים וכבאים משתתפים בחיפושים/רויטרס

אסון דומה אירע בגואטמלה בשנת 2005, לאחר שגשמים כבדים הביאו למפולת בוץ בדרום-מערב המדינה, שגרמה למותם של מאות. האסון הנוכחי הכה בגואטמלה לאחר שבועות סוערים מבחינה פוליטית - בחודש שעבר, הודח הנשיא היוצא אוטו פרס מולינה ונעצר בגין פרשת שחיתות. בהמשך החודש יתקיים סיבוב שני בבחירות לנשיאות, שבו ייבחר מחליף למולינה.

מפולת בוץ בגואטמלה, אוקטובר 2015. רויטרס
מפולת בוץ בגואטמלה, אוקטובר 2015/רויטרס
עשרות הרוגים ומאות נעדרים במפולת בוץ בגואטמלה. רויטרס
עשרות הרוגים ומאות נעדרים במפולת בוץ בגואטמלה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully