וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים בהודעת תמיכה מפתיעה במבצע הרוסי: "ימגר את הטרור בסוריה"

4.10.2015 / 11:02

בהצהרה נדירה מצד מדינה ערבית, אמר שר החוץ שוכרי כי קהיר תומכת במתקפות האוויריות שבהן החל פוטין בשבוע שעבר. "כניסתה של רוסיה, בהתחשב ביכולות שלה, תצמצם את הטרור בסוריה"

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

המעורבות של רוסיה בסוריה תעצור את התפשטות את הטרור ותנחית מכה מכרעת על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך אמר אמש (שבת) שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי, בהודעת תמיכה נדירה מצד מדינה ערבית במבצע של מוסקבה נגד הארגונים המורדים במשטרו של בשאר אסד, בעל ברית קרוב של הנשיא ולדימיר פוטין.

רוסיה החלה בתקיפות אוויריות בשטחה של סוריה ביום רביעי האחרון ובכך הביאה לתפנית דרמטית במלחמה שנמשכת זה יותר מארבע שנים וחצי. לדברי שוכרי, שהתראיין לערוץ טלוויזיה מקומי, "כניסתה של רוסיה, בהתחשב ביכולות שלה, היא משהו שישפיע על הגבלת הטרור בסוריה ועל מיגורו".

מצרים של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי נמנעת מהבעת תמיכה מפורשת במשטרו של אסד, שאותו רוצה להדיח ערב הסעודית – אחת מבעלות בריתה המרכזיות ביותר של קהיר. ואולם, הנשיא א-סיסי אמר בשבוע שעבר בריאיון לרשת CNN האמריקנית כי הוא חושש מכך שאם הנשיא הסורי ייפול, הקיצוניים באזור יתחזקו.

דבריו של שר החוץ הם סימן נוסף להתקרבות בין קהיר למוסקבה. בחודש אוגוסט ביקר א-סיסי ברוסיה, שם קרא יחד עם פוטין להקמת קואליציה למלחמה בטרור במזרח התיכון. בחודש יוני ערכו ציי שתי המדינות את התרגיל הימי הראשון שלהן אי-פעם.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה לארה"ב: "ממליצים שלא תתקפו היכן שאנו פועלים בסוריה"
בריטניה: אחת מ-20 תקיפות רוסיות פגעה בדאעש; אובמה: "מתכון לאסון"
ארה"ב: ייתכן שהתקיפות הרוסיות בסוריה החריפו את המשבר במדינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשדה התעופה בקהיר, 09 בפברואר 2015. רויטרס
פוטין וא-סיסי בפגישה בקהיר בחודש פברואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully