וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל כתב: "האינתיפאדה השלישית החלה"; דיווחים שפשטו על ביתו

יממה לפני שדקר שני בני אדם למוות ופצע אישה באורח קשה ואת בנה באורח קל, כתב מוהנד שפיק בן ה-19 כי העם הפלסטיני "לא ישלים עם ההשפלה" שהוא סופג במסגד אל-אקצא בשבועות האחרונים. "העם יבצע אינתיפאדה"

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

"לפי מה שאני רואה – האינתיפאדה השלישית החלה" – כך כתב שלשום בעמוד הפייסבוק שלו מוהנד שפיק, המחבל בן ה-19 שחוסל אמש (שבת) לאחר שדקר למוות שני בני אדם ופצע אישה באורח קשה ואת בנה בן השנתיים באורח קל. בהמשך, התייחס למהומות שאירוע בשבועות האחרונים בהר הבית כאשר התפתחו עימותים אלימים בין שוטרי מג"ב לבין פלסטינים באזור מסגד אל-אקצא. "מה שנעשה לאל-אקצא נעשה גם למקומות הקדושים שלנו. מה שנעשה לנשות אל-אקצא נעשה גם לאימהותנו ואחיותנו. אני לא חושב שהעם ישלים עם ההשפלה", הוסיף. "העם יבצע אינתיפאדה. אכן, יבצע אינתיפאדה".

שפיק חוסל זמן קצר לאחר מכן בידי שוטרי מג"ב. כמה שעות לאחר מכן דווח באתר "סקיי ניוז" בערבית כי כוחות הביטחון פשטו על בית משפחתו שבאל-בירה הסמוכה לרמאללה. הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות לפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העם לא ישלים עם ההשפלה". שפיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית עולה כי שפיק הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר כמה אנשים ולאחר מכן לקח את אקדחו של נחמיה לביא לוי, בן 41 שנדקר למוות, והחל לירות. הכוחות הגיעו למקום לאחר שהאם הפצועה הצליחה להזעיק שוטרים שעמדו כ-50 מטר מהמקום. "התגובה המהירה והמקצועית של השוטרים ולוחמי מג"ב, תוך חירוף נפש, עצרה את הפיגוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים", אמר מפקד המחוז ניצב משה אדרי. עם זאת, הוא הוסיף, המחבל הצליח לעבור כמה שוטרים וחדר לאזור מבלי ששמו לב אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפוסט שכתב שפיק

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ וממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו. למחרת, במוצאי החג, יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לפיגוע. "אנו נמצאים במאבק קשה, יומיומי ומתמשך", אמר. "בחיינו בארץ, ידענו תמיד כי המאבק בטרור דורש נחישות ותעצומות נפש, אך אנחנו נגיע לרוצחיהם של התמימים והטהורים ולמשלחיהם". ריבלין שלח את תפילתו להחלמת הפצועים ותנחומים למשפחות הנרצחים. הוא אף מסר לכוחות הביטחון: "תחזקנה ידי הכוחות הפועלים בשעה זו ברחבי ירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום באשר הם, בפעילותם חסרת הפשרות נגד המרצחים ושולחיהם. זה הזמן לפעול בשילוב זרועות למען השבת תחושת הביטחון אל אזרחינו בכל מקום בארץ".

באזור הפיגוע בעיר העתיקה התפתחו אמש עימותים בין ערבים לבין מפגינים יהודים, לאחר שהאחרונים חסמו את צומת שילה לכניסת ערבים. המשטרה החלה לירות רימוני הלם במקום.

(עדכון ראשון: 22:51)

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully