וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות משמעותית בחקירת הפיגוע בשומרון; נעצרו חשודים

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מסרו כי כוחות צה"ל ביצעו מעצרים בשכם והתקדמו בחקירת הפיגוע שבו נרצחו נעמה ואיתם הנקין. צה"ל תגבר את כוחותיו בשטח ונתניהו הנחה את שר הביטחון ואת שר התחבורה לקדם סלילה של כבישים עוקפים בשומרון. צפו בתיעוד המעצרים

צילום: דו"צ, עריכה: טל רזניק

כוחות ימ"מ, דובדבן ושב"כ ביצעו בלילה שבין שישי לשבת מעצרים של מבוקשים בשכם באזור השומרון והתקדמו באופן משמעותי בחקירת הפיגוע שאירע השבוע בין איתמר לאלון מורה שבשומרון, ובו נרצחו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין - כך נמסר אמש (שבת) מגורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד נמסר כי צה"ל תגבר את כוחותיו בשטח, וכי נתניהו הורה לשר הביטחון משה יעלון ולשר התחבורה ישראל כץ לקדם סלילה של כבישים עוקפים בשומרון, על מנת להימנע מיידויי אבנים ומאיומי הירי ולהגביר את תחושת הביטחון. לפיכך, סלילת הכביש העוקף באזור נבי אליאס, שתכנונה הושלם, תחל כבר בימים הקרובים.

קריאה נוספת:
כשפתח יחזור לבצע פיגועים – הגדה המערבית תבער
אחרי ההלוויה: סוכת מחאה הוקמה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים
הפיגוע בשומרון: עמדה צבאית סמוכה לא הייתה מאוישת

הרוגי פיגוע הירי בשומרון. אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
כלי הרכב בזירת הפיגוע/צילום מסך, פייסבוק

הפיגוע, אירע בערב יום חמישי. השניים, הורים לארבעה בשנות ה-30 לחייהם מההתנחלות נריה שבבנימין, נורו למוות בשומרון. איתם ונעמה הנקין נסעו בכלי רכב מאלון מורה יחד עם ארבעה מילדיהם, בני תשע, שבע, ארבע ותינוק בן חצי שנה, שלא נפגעו באירוע. לפי הערכה ראשונית, המתבססת על ממצאי הזירה, לפחות שני מחבלים עצרו את המכונית, פתחו את הדלת וירו מטווח קרוב בזוג ההורים. לא ברור אם היה רכב שחיכה להם או שהם נמלטו רגלית מהמקום. כמו כן, כוחות רבים ביצעו סריקות אחרי הרכב שנמלט וארבעה גדודים של צה"ל הוקפצו לתגבור בשטחי הגדה המערבית.

גדודי השהיד עבד אל-קאדר אל-חוסיני, יחידות השייכות לזרוע הצבאית של פתח, לקחו אחריות על הפיגוע. בהודעה שפרסמו היחידות נמסר כי "אנו מזהירים את האויב מפעולות נגד האזרחים הפלסטיניים, מפני שכוחותינו יגיבו על התוקפנות באותו המטבע. אנו רואים בפעולות אלה פשעי מלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הלוויית ההורים איתם ונעמה הנקין מנריה, שנרצחו בפיגוע ירי מול ארבעת ילדיהם. הר המנוחות, ירושלים, 2 באוקטובר 2015.. נועם מושקוביץ
אלפים ליוו את הזוג הנקין למנוחות. בית העלמין בירושלים, בשישי/נועם מושקוביץ

ביום שישי ליוו אלפים למנוחות את בני הזוג הנקין בהר המנוחות שבירושלים. הילד הבכור מתן בן התשע, שהיה עד לרצח הוריו, אמר עליהם קדיש. בין המשתתפים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, אלוף פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, פוליטיקאים ואנשי צבא.

זמן קצר לאחר הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי "זהו יום קשה למדינת ישראל. אנחנו עדים למעשה רצח אכזרי במיוחד, מזעזע, שבו נרצחו זוג הורים ונותרו ארבעה יתומים קטנים. לבי עם הילדים, הלב של כולנו עם הילדים ועם המשפחה". לדבריו, "הרוצחים ידעו שהם רוצחים אבא ואמא, הילדים היו שם. ושוב הוכח שההסתה הפלסטינית הפרועה מביאה למעשי טרור ולמעשי רצח כמו זה שראינו הערב. אני עומד לשוחח עכשיו עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ על הצעדים שננקוט, לא רק כדי לתפוס את הרוצחים, אלא גם כדי להגביר את הביטחון לכל אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully