וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור הטבח באורגון: חייל לשעבר בצבא ארה"ב שחסם את דלת הכיתה

כריס מינץ בן ה-30, מומחה לאמנויות לחימה, הציל ככל הנראה לא מעט סטודנטים במהלך הירי במכללה לפני יומיים, כשמנע מהיורה להיכנס, ונורה 7 פעמים ברגלו, ידיו, גבו ובטנו. קמפיין תרומות עבור שיקומו גייס יותר מ-530 אלף דולר. "האומץ שלו לא מפתיע"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(אובמה על הירי באורגון: "אנו המדינה המפותחת היחידה שבה מתבצע ירי כל כמה חודשים")

יומיים לאחר הטבח שאירע במכללת אומפקה באורגון, שבו ירה למוות כריס הרפר מרסר, צעיר בן 26, בתשעה בני אדם, מחבקת ארצות הברית את מי שמסתמן כגיבור האירוע - כריס מינץ בן ה-30.

מינץ, חייל לשעבר בצבא ארצות הברית ומומחה לאמנויות לחימה, הציל את חייהם של לא מעט סטודנטים כאשר חסם לזמן מה את הדלת לאחת הכיתות שדרכה ניסה הרוצח להיכנס, עד שנפל. מינץ אושפז בבית החולים עם שבעה כדורים בגופו. בתקשורת האמריקנית סיקרו בהרחבה את סיפורו, ועמוד שהקים בן דודו למימון עלויות השיקום של מינץ גייס יותר מ-530 אלף דולר.

לקריאה נוספת:
הרוגים מירי במכללה בארה"ב: "היורה התכוון לפגוע בנוצרים"
רגעי האימה מהירי במכללה באורגון: עשתה את עצמה מתה - וניצלה

כריס מוניץ, שחסם את הדלת לכיתה במהלך הטבח באורגון. פייסבוק, צילום מסך
כריס מינץ/צילום מסך, פייסבוק

בריאיון לרשת CNN, סיפרה דודתו של מינץ כי ברגעי הטבח המחשבה הראשונה שלו הייתה על בנו, טייריק בן השש. "הוא ניסה לחסום את הדלת כדי למנוע מהיורה להיכנס. הוא נורה שלוש פעמים ונפל לרצפה. היורה פתח את הדלת, מינץ הסתכל עליו מלמטה ואמר: 'זה יום ההולדת של הבן שלי היום'".

היורה, אמרה, לא ריחם על מינץ, ויורה בו ארבע כדורים נוספים. כתוצאה מהירי נשברו שתי רגליו. "הוא יצטרך עכשיו ללמוד איך ללכת שוב", אמרה בת דודתו. "אבל הוא נשאר בחיים, וזה הרבה". בנוסף נורה מינץ בגבו, בבטנו ובידיו ואיבד דם רב. הוא עבר ניתוח וצפוי לו שיקום ממושך בכיסא גלגלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירה למוות בעשרה בני אדם. כריס הרפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כששאלתי אותו בבית החולים איך הוא מרגיש, הוא אמר ישר: 'אנשים מתו', ובכה", סיפר בן דודו. "הוא אפילו לא ידע כמה פעמים הוא נורה. אני כל כך שמח שהוא יחסית בסדר, זה היה יכול להיות כל כך הרבה יותר גרוע. הוא לא אחד שמוותר".

"מצבו טוב מאוד, בהתחשב בנסיבות", אמרה בת דודתו, שהוסיפה כי הוא אדם חזק מאוד. "אני לא מופתעת מהאומץ שלו", הוסיפה.

בת זוגו לשעבר של מינץ ואם בנו, סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי במסגרת שירותו הצבא הוצב מינץ במוסול ובמקומות נוספים בעיראק. "הוא מאומן במצבי חירום, והמטרה שלו הייתה להגן על אנשים. זה מה שהוא עשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully