וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם קרי: "הרצח בשומרון לא יעבור בלי תגובה"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לעצרת הכללית

2.10.2015 / 19:40

יממה לאחר הנאום בעצרת האו"ם, שקרי נעדר ממנו, ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ האמריקני בניו יורק. קרי גינה את פיגוע הירי וקרא "לנקוט בצעדים בונים". אבו מאזן שב לרמאללה: "אנו מחויבים לכל מילה שאמרנו"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(נאום נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שישי) עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. בפתח הפגישה התייחס נתניהו לפיגוע הירי שאירע אמש בכביש אלון מורה-איתמר, ואמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה. הרצח הזה לא יעבור בלי תגובה. אנחנו כבר תגברנו כוחות בשטח, אנחנו משנים את הפעילות של הכוחות בשטח. אנחנו נמצא את המרצחים הללו, נמצה איתם את הדין ומעל הכול, אנחנו ננקוט פעולות שיבינו שאין שכר לטרור".

"אני מעריך את הגינוי שהוציאה מחלקת המדינה", אמר נתניהו. "עליי להגיד כי לא שמעתי עדיין כל גינוי מאבו מאזן וההנהגה הפלסטינית. גרוע מכך, שמעתי בכירים מפתח מהללים את הפעולה. הם אמרו כי כך צריך לעשות. זו אינה הדרך". קרי לא היה נוכח בנאומו של נתניהו אתמול בפני עצרת האו"ם, במהלכו הביע ראש הממשלה ביקורת חריפה על הסכם הגרעין ועל מה שכינה "ההשתלחות" של האו"ם ושל הקהילה הבינלאומית בישראל.

"אני שמח שיש לנו הזדמנות לשוחח, ואני מביע שוב לא רק את תנחומינו אלא גם את גינויינו לאלימות הזו שאין לה מקום", אמר קרי. "זה מה שמביא אותי היום לדבר אתך על האלימות. אתה יודע את זה כי אתה חי עם זה בכל יום. אני חושב שיש דרכים לשתף פעולה, לנקוט בצעדים בונים שיכולים לטפל בכך. אנו שותפים לאבל שלכם".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אנו גינינו את הפיגוע בדומא, מה פשר השתיקה מרמאללה?"
השתיקה הרועמת של נתניהו נתקלה בחומה האטומה של האו"ם
באופוזיציה תוקפים את דברי נתניהו: "נאום חזק, אך לא רלוונטי"

פגישת נתניהו וקרי בניו יורק, אוקטובר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו, הערב בניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שב הערב לרמאללה מביקורו בניו יורק והתקבל במוקטעה על ידי כמה עשרות בכירים מהפתח ומהרשות, וכן אזרחים פלסטינים. אבו מאזן אמר כי יישם את כל מה שהכריז עליו בפני העצרת הכללית של האו"ם והוסיף: "מה שאמרנו שם אנו אומרים כאן. אנו מחויבים לכל מילה שאמרנו".

בתדרוך לתקשורת אמש שנערך במלון שבו מתאכסן ראש הממשלה במרכז מנהטן, הוא הפנה אצבע מאשימה ברורה לעבר יו"ר הרשות הפלסטינית וקרא לו ולהנהגתו לגנות באופן מידי את האירוע. נתניהו הדגיש כי הוא מאוכזב מכך שהרשות הפלסטינית לא מיהרה להוציא הודעת גינוי, ועד כה לא עשתה זאת. "כאשר היה מקרה יחסית נדיר של רצח משפחה ערבית בכפר דומא, משפחת דוואבשה, כל המנהיגות הישראלית יצאה נגד זה", אמר נתניהו. "אני בעצמי התייצבתי בבית החולים. עשינו כל שביכולתנו כדי לסייע למשפחה. אז מה פשר השתיקה הרועמת הזו מרמאללה?".

נתניהו הוסיף כי אם אבו מאזן "ימשיך להסית נגד ישראל ולהימנע מלחזור למשא ומתן", הוא יאבד את מעמדו כפרטנר לתהליך המדיני. עם זאת, נתניהו אמר כי הוא מעדיף לתת עוד הזדמנות למאמצים לחידוש תהליך השלום מאשר להכריז מראש שאבו מאזן אינו פרטנר. נתניהו לא ציין זאת בשיחה, אולם הוא יודע היטב שבהיעדר חידוש המשא ומתן, מדינות העולם, ובעיקר מדינות אירופה, יקדמו יוזמות חד-צדדיות לטובת הפלסטינים, שישראל מתנגדת להן בתוקף.

בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully