וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיש סיוע לאחר הפיגוע: "הילד מירר בבכי: 'הרגו את ההורים שלי'"

2.10.2015 / 12:30

צבי גורן היה הראשון לגשת לילדיהם של בני הזוג הנקין שנורו למוות במכוניתם: "אמרו לי שהיה פיגוע, הגעתי שתי דקות אחרי". לדבריו, "הילד הבכור ראה את המחבל, לקחנו אותם ונסענו מיד"

צלמים זמניים מורשים

צבי גורן, שנסע אמש (חמישי) בכביש איתמר-אלון מורה, היה הראשון להגיש סיוע לילדיהם של נעמה ואיתם הנקין, שנורו למוות במכוניתם. "אחד הילדים מירר בבכי ואמר: 'הרגו את ההורים שלי, הרגו את ההורים שלי", שחזר.

גורן אמר כי הבין מהרגע הראשון כי מדובר באירוע טרור. "הגעתי מכיוון איתמר לאלון מורה, חוזר עם שני הילדים שלי מאחורה. מגיע לצומת בית פוריק, רואה רכב שמגיע מולי, עם אורות גבוהים, מהבהב לי ווינקרים. אני מבין שיש משהו חשוד. אני מתקדם, רואה בעיקול לבית פוריק רכב בשולי הכביש עם וינקרים, אני מאט, בודק מה המצב, רואה שיש שם חמוש עם M16, מזהה שזה חבר שלי. מתקדם, שואל אותו מה קורה, אומר לי היה פה פיגוע, יש פה ילדים מאחורה. הסתכלתי וראיתי שהפצועים מקדימה פצועים יותר אנוש, החלטנו לקחת את הילדים לרכב שלי, בינתיים החבר שלי חיפה עלינו עם הנשק", אמר.

לקריאה נוספת:
"בלתי נתפס שהמשפחה התרסקה": אלפים בהלוויית איתם ונעמה הנקין
השטח בגדה מבעבע, אך הדרך לאינתיפאדה שלישית עדיין ארוכה
בעקבות הפיגוע: עצרות מחאה נגד הממשלה; "תג מחיר" ברמאללה

הלוויית הזוג איתם ונעמה הנקין בהר המנוחות בירושלים, 2 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אלפים בהלוויית בני הזוג הנקין, הבוקר/נועם מושקוביץ
"הילד הבכור הבין טוב מאוד מה קורה. הוא אמר שראה את שקרה: 'מישהו הרג את ההורים שלי, הרגו את ההורים שלי"

בשלב זה חברו "ירה לחיפוי", לדבריו, "אבל לא מעבר. "קראתי בינתיים לכוחות ביטחון, הקפצתי צבא, הקפצתי חובשים. היו ארבעה ילדים בוכים מאחורה, החלטנו לקחת אותם. התחלתי להביא שניים מהילדים, הגיעה ניידת טיפול נמרץ של הצבא ועדיין לא היו כוחות של הצבא בשטח, הרגשנו בסכנה. לקחנו את שני הילדים האחרים ונסענו לאיתמר. בצומת איתמר פגשנו אמבולנס ואת תושבי איתמר, בדקנו שהילדים בסדר מבחינה רפואית ותושב איתמר לקח אותם הביתה ומשם זה התגלגל לרווחה".

לדבריו, הוא הגיע רגעים בודדים לאחר הירי הקטלני. "חבר שלי היה לפני, אני הגעתי אני מניח דקה אחרי חבר שלי. אני מניח שהוא הגיע שתיים-שלוש דקות אחרי האירוע ולא ראה כלום", אמר.

גורן סיפר כי הילדים "בכו והבינו שמשהו קרה, בעיקר הבכור. הם ארבעה ילדים, לפי החדשות הם בגילאים ארבעה חודשים עד תשע. הבכור בעיקר הוא זה שדיבר, הוא הבין טוב מאוד מה קורה. הוא אמר שראה את שקרה: 'מישהו הרג את ההורים שלי, הרגו את ההורים שלי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בית משפחת הנקין, שבה האב והאם נרצחו בפיגוע בשומרון הנקין. יותם רונן
ביתם של בני הזוג בהתנחלות נריה, הבוקר/יותם רונן

הוא הוסיף: "הם (הילדים) אמרו לנו את שם המשפחה שלהם ושם היישוב. אחר כך אנשים אמרו לי שדיברו איתם, ואמרו שהוא כנראה ראה גם את המחבל עצמו. לפי מה שאומרים בחדשות היה שם וידוא הריגה, אז כנראה הוא גם ראה את המחבל. זה בעיקר היה בכי, ושאלנו אותם רק מאיפה הם, טראומה של הילדים, פשוט לקחנו אותם ונסענו מיד. לא חיכינו בשטח. באיתמר הם קיבלו את הטיפול הרגוע והמסור של התושבים".

לדבריו, זו לא הפעם הראשונה שראה אירועים קשים עם נפגעים. "הייתי באירועים אחרים, כל אירוע הוא בפני עצמו. כמובן המראות קשים, בעיקר המחשבות על המשפחה – נשארים בלי אבא ואימא. זאת התמודדות של אזרחים וגם של חובשים, שזה חלק מהתפקיד", אמר גורן, שמשמש חובש אך לא היה בתפקיד באותה עת.

בצה"ל ממשיכים לחקור את הפיגוע

שעות אחרי הפיגוע, בצה"ל ממשיכים לחקור את האירוע ובודקים אם היה זה מארב מתוכנן או ירי מכלי רכב רכב חולף. כמו כן, נבדקת האפשרות שהיורה ביצע וידוא הריגה בזוג הנקין. קצין בכיר בצה"ל אמר היום לוואלה! NEWS כי אחרי הפעולות הרבות שבוצעו במהלך הלילה, עברה החקירה למישור המודיעיני. על כך שלא הוחלט על צעדי ענישה או על הגבלות תנועה, אמר הקצין הבכיר: "הכל יהיה על פי החלטת המאמץ המודיעיני".

שר הביטחון משה יעלון ביקר היום בחטיבה המרחבית שומרון בעקבות הפיגוע וקיבל סקירות ממפקדי האזור. לאחר מכן, הוא הגיע להערכת מצב במפקדת החטיבה המרחבית שומרון. אל הביקור נלוו גם הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש השב"כ יורם כהן. השלושה קיבלו סקירות מראש אגף המבצעים אלוף ניצן אלון, ממפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, ממפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ליאור כרמלי, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף דוד מנחם ומפקד חטיבת שומרון אלוף-משנה שי קלפר וגורמים נוספים.

במהלך הביקור אמר יעלון: "אנחנו בשטח כעת עם הרבה כוחות שפועלים - צה"ל ושירות הביטחון הכללי - כדי לשים את היד על הרוצחים. במוקדם אני מקווה, ולא במאוחר, אנחנו נשים את היד עליהם, כפי שגם עשינו במקרים הקודמים. אין ספק שזה אירוע חמור ביותר, כך אנחנו מתייחסים אליו והפעולות בשטח נועדו גם למנוע את הפיגוע הבא וכך אני מקווה שנצליח לבצע".

שר הביטחון משה יעלון ביקר בזירת הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין, בציר איתמר אלון מורה. 2 באוקטובר, 2015.. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
יעלון בזירת הפיגוע, היום/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

"אנחנו נמצאים פה כעת בתקופה של התפרצות שכן ולא קשורה להר הבית, ולצערי מלווה בהסתה של הרשות הפלסטינית, ובעיקר של ראש הרשות. כל זה, כמובן, מביא לרציחות ולשפיכות דמים. לכן, אנחנו פועלים גם נגד האחראים להסתה ואני מקווה שנצליח לייצב את המצב הביטחוני מוקדם. לדבריו, "כוחות צה"ל ביהודה ושומרון מתוגברים בימים הללו בלא מעט כוחות כדי לתת מענה גם לפיגועי הטרור מהסוג הזה, גם לזריקות אבנים שגם הן הורגות או לבקבוקי תבערה. אני מקווה שהפעילות הנרחבת הזו תביא בסופו של דבר לרגיעה ביטחונית בשטח".

יעלון הוסיף: "אני מכאן גם קורא לראשי ההתיישבות ולתושבי יהודה ושומרון לנהוג באחריות. פעולות אלימות כמו שאירעו אמש מפריעות גם לכוחות צה"ל לפעול, מעבר לזה שמוסיפות שמן למדורה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע את השתתפותי בצער המשפחה, משפחת הנקין, על אבדן ההורים איתם ונעמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully