וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אנו גינינו את הפיגוע בדומא, מה פשר השתיקה מרמאללה?"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לעצרת הכללית

2.10.2015 / 8:00

בתדרוך לעיתונאים שערך ראש הממשלה בניו יורק הוא אמר כי "ההסתה הפרועה" ברשות הובילה לפיגוע הירי בשומרון. הוא אף ציין כי אם אבו מאזן "ימשיך בהסתה", הוא יאבד את מעמדו כפרטנר לתהליך המדיני

צילום: יותם רונן עריכה: שניר דבוש

אחרי הפיגוע שאירע אמש בשומרון, שבו נהרגו בני הזוג איתם ונעמה הנקין, הטיל הלילה (שישי) בנימין נתניהו את האשמה ב"הסתה הפרועה", לדבריו, ברשות הפלסטינית. בתדרוך לתקשורת, שנערך במלון שבו מתאכסן ראש הממשלה במרכז מנהטן, הוא הפנה אצבע מאשימה ברורה לעבר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וקרא לו ולהנהגתו לגנות באופן מידי את האירוע. נתניהו שוחח במהלך הלילה עם שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ בנוגע לצעדים שיש לנקוט כעת לאחר הפיגוע.

נתניהו הדגיש בתדרוך כי הוא מאוכזב מכך שהרשות הפלסטינית לא מיהרה להוציא הודעת גינוי, ועד כה לא עשתה זאת. "כאשר היה מקרה יחסית נדיר של רצח משפחה ערבית בכפר דומא, משפחת דוואבשה, כל המנהיגות הישראלית יצאה נגד זה", אמר נתניהו. "אני בעצמי התייצבתי בבית החולים. עשינו כל שביכולתנו כדי לסייע למשפחה. אז מה פשר השתיקה הרועמת הזו מרמאללה?".

נתניהו הוסיף כי אם אבו מאזן "ימשיך להסית נגד ישראל ולהימנע מלחזור למשא ומתן", הוא יאבד את מעמדו כפרטנר לתהליך המדיני. עם זאת, נתניהו אמר כי הוא מעדיף לתת עוד הזדמנות למאמצים לחידוש תהליך השלום מאשר להכריז מראש שאבו מאזן אינו פרטנר. נתניהו לא ציין זאת בשיחה, אולם הוא יודע היטב שבהיעדר חידוש המשא ומתן, מדינות העולם, ובעיקר מדינות אירופה, יקדמו יוזמות חד-צדדיות לטובת הפלסטינים, שישראל מתנגדת להן בתוקף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם. אוקטובר 2015. AP
"הפיגוע באשמת הסתה הפלסטינית". נתניהו/AP

נתניהו נשאל במהלך התידרוך אם יאשר כעת בנייה חדשה בהתנחלויות בעקבות הפיגוע, אולם הוא השיב בצורה עמומה ואמר: "אם יהיה לנו מה להודיע, נודיע על זה". בתשובה לשאלת וואלה! NEWS על התקרית המביכה שבה הייתה מעורבת סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, יחד עם שר החוץ הירדני, אמר נתניהו כי "אני לא מאמין בלשתוק כאשר משמיצים אותנו ומעלילים עלינו". דבריו מהווים גיבוי לסגנית השר, אם כי נתניהו הודה כי טרם למד את כל פרטי התקרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שני הרוגים בפיגוע ירי ליד איתמר שבשומרון. אוקטובר 2015. הצלה - יו"ש, דוברות כב"ה
סימני הירי ברכב משפחת הנקין/דוברות כב"ה, הצלה - יו"ש

לאחר התדרוך לתקשורת, נפגש נתניהו לשיחה סגורה עם מנהיגי ארגונים יהודיים בארצות הברית, שהוקדשה ברובה לכישלון של ישראל ושל הלובי הפרו-ישראלי בניסיון לעצור את הסכם הגרעין עם איראן. היום ייפגש נתניהו עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לדיון שיתמקד כעת, לאחר נאום אבו מאזן שלשום והפיגוע הקשה אמש, בדרכים למניעת הסלמה רחבה בטווח המידי.

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקנית גינתה הלילה את הפיגוע. "ארצות הברית מגנה בחריפות את מתקפת הטרור שאירעה אמש בגדה המערבית", נכתב בהודעת מחלקת המדינה. "אנו מביעים את צערנו בפני משפחת הקורבנות וקוראים לשני הצדדים להימנע מהסלמת המצב ולפעול יחד כדי להביא את המפגעים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully