וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: היועצת הבכירה של נתניהו שחשודה במרמה - פרח לרנר

2.10.2015 / 10:00

יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת נחקרה באזהרה במשרדי להב 433 יחד עם בעלה, איש יחסי הציבור אבי לרנר, בחשד שניצלה את קשריה כדי לקדם את עסקיו האישיים. מהשניים הוחרמו מסמכים והם שוחררו בערבות

פרח לרנר, עובדת בכירה במשרד ראש הממשלה. מיכל פתאל, הארץ
חשודה כי ניצלה את קשריה לקידום עסקי בעלה. לרנר/הארץ, מיכל פתאל

פרח לרנר, יועצתו הבכירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא העובדת שנחקרה באזהרה ברביעי האחרון על ידי יחידה להב 433 בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים – כך הותר היום (שישי) לפרסום. על פי החשד, לרנר פעלה לקידום עניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים של בעלה, איש יחסי הציבור אבי לרנר, שנחקר אף הוא.

במשטרה חושדים כי לרנר ניצלה את קשריה במשרד ראש הממשלה לקידום ענייניו האישיים של בעלה. חקירת השניים נמשכה כשמונה שעות במשרדי היחידה. בסיום החקירה שוחררו השניים בערבות, תוך איסור יצירת קשר עם מעורבים נוספים.

לקריאה נוספת:
פרשת מעונות ראש הממשלה: איש אמונו של נתניהו זומן לחקירה
עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה: "שרה נתניהו נתנה לי בומבה ביד"
בעל חוב: "התביעה נגד שרה נתניהו - לצורך כיסוי חובות הימורים"

משרד ראש הממשלה, מאי 2015. טלי מאייר
נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדי העסק של אבי לרנר. משרד ראש הממשלה/טלי מאייר

במסגרת החקירה, נערך חיפוש בבתי החשודים ובמשרדי העסק של אבי לרנר ונלקחו מחשבים ומסמכים. החקירה נמשכת ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

לרנר, המתגוררת עם בעלה ושלושת ילדיהם בירושלים, החלה את הקריירה הפוליטית שלה בשנת 2001, כשהייתה עוזרת פרלמנטרית של חבר הכנסת זבולון אורלב ממפד"ל. לאחר שהתמנה אורלב לשר הרווחה בשנת 2003, מונתה לרנר לעמוד בראש לשכתו, ובהמשך אף שימשה יועצת מקצועית לאבי דיכטר בעת שכיהן כשר לביטחון הפנים. בשנת 2009, עם היבחרו של נתניהו לראשות הממשלה, מונתה לרנר ליועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת.

פרקליטה של לרנר, ד"ר יעקב וינרוט, מסר בתגובה כי היא השיבה לכל השאלות שהופנו אליה. לדבריו, "בתום הבדיקה יתברר שאין כל ממש בחשד כלשהו, וכי היא פעלה כדין בכל עניין ועניין כעובדת מדינה מסורה".

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully