וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוניברסיטה העברית לא מרוצים: "המדינות במזה"ת הורידו הדירוג"

1.10.2015 / 14:13

רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS למיקום הגבוה של המוסד בדירוג טיימס, והבהיר כי ניתן היה להגיע גבוה יותר ללא הסקר בקרב המדינות השכנות. "היינו בעשירייה הראשונה אם היה לנו תקציב גבוה יותר"

עריכה: טל רזניק, צילום: עומר מירון

פרופ' אשר כהן, רקטור האוניברסיטה העברית, התייחס היום (חמישי) באולפן וואלה! NEWS למדד טיימס שמדרג את 800 המוסדות הטובים ביותר להשכלה גבוהה בעולם, ולפיו האוניברסיטה העברית מדורגת במקום ה-178 בעולם. "אם היה לי מימון כמו האוניברסיטאות המובילות, היינו בעשירייה הראשונה", קבע. על כך שהמוסד האקדמי עקף את אוניברסיטת תל אביב בדירוג אמר: "אנחנו בכל מקרה שמחים שאנחנו האוניברסיטה המובילה בישראל. יש לזה השלכות רבות עלינו, בעיקר בכך שסטודנטים מכל העולם רוצים לבוא ללמוד כאן".

לדבריו, סיבה נוספת לכך שהאוניברסיטה לא דורגה במקום אף גבוה יותר, היא הסקר שנערך בקרב המדינות השכנות לישראל והשתקלל בציון הכולל. "יש מדדים אובייקטיביים כמו מספרי פרסומים, כמות ציטוטים בעולם, כמות המצאות, סטודנטים זרים במוסד ועוד", הסביר. "אנחנו מקפידים על איכות החוקרים והחוקרות ועל תכניות הלימוד והדבר נותן אותותיו. הדבר היחיד שמוריד אותנו זה הסקר שנערך במדינות סביבנו; כמובן שבירדן לא שמחים לדרג אותנו במקום גבוה".

לקריאה נוספת:
העברית והטכניון עלו בדירוג האוניברסיטאות הטובות בעולם

הפגנת תמיכה במחאת יוצאי אתיופיה, אונ' העברית, ירושלים, מאי 2015. אסתי לוני, מערכת וואלה! NEWS
במקום ה-178 במדד טיימס, האונ' העברית/מערכת וואלה! NEWS, אסתי לוני

אוניברסיטת תל אביב לא מוקמה הרבה אחרי העברית, ונמצאת בקבוצת הדירוג 250-201. הטכניון מדורג בין המקומות 350-301, אוניברסיטת בר אילן בין המקומות 500-401 ובמקומות האחרונים אוניברסיטאות בן גוריון וחיפה המדורגות בין 600-501.

האוניברסיטה העברית קפצה בדירוג ביחס לאשתקד, אז מוקמה בקבוצת הדירוג שבין 225-201, ועקפה את אוניברסיטת תל אביב שירדה מהמקום ה-188. הטכניון רשם נפילה משמעותית לעומת הדירוג הקודם, אז הוצב במקומות 225-201.

עשר האוניברסיטאות הטובות בעולם על פי הדירוג הן המכון הטכנולוגי של קליפורניה, הניצב בראש הרשימה זו השנה החמישית ברציפות, אוקספורד, סטנפורד, קיימברידג', MIT, הווארד, פרינסטון, אימפריאל קולג' שבלונדון, המכון הטכנולוגי של ציריך ואת העשירייה סוגרת אוניברסיטת שיקגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully