וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח רע- תושבים ברהט סובלים בגלל זרימת ביוב ליד בתיהם

אחמד אבו סוויס

1.10.2015 / 12:30

סדרת תקלות וסתימות במערכת הביוב של רהט מאיימת על בריאות התושבים במקום. לטענת מנהלי תאגיד המים העירוני, דווקא התושבים הם האחראים למחדל בגלל בנייה מאולתרת שמונעת כניסה של רכבי פינוי והשלכת פסולת אסורה למי הביוב

צלם: בני בן סימון עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

המחלוקת בין תושבי רהט לתאגיד המים המקומי בדבר אופן ואיכות הטיפול למי ואדי שזורם בעיר, מסתירה מאחוריה מפגע סביבתי ותברואתי. יותר מעשור חיים בני משפחת עבד אלקאדר מרהט ליד אותו הואדי, שהפך את חייהם לסיוט מתמשך. "בחורף שעבר מצאנו כאן נחש באורך 2 מטר , שעלה מהביוב", מספר מוהנד עבד אלגאדר. " בכל פעם שאני מגיע הביתה עם חברים שואלים אותי מה זה הריח הזה ? ומבקשים להסתלק מיד מהמקום".
מקור סבלם של התושבים נעוץ ככל הנראה בסתימות חוזרות ונשנות של מערכת הביוב במאסף הראשי של מכון טיהור השפכים ברהט. בכל פעם שהמערכת נסתמת זורמים השפכים לוואדי וגורמים לצחנה. מוחמד אלקרנאוי מתגורר ליד הואדי אומר כי לא מדובר בסוגיה חדשה. "הרבה שנים אנחנו מתלוננים על המצב ושולחים מכתבי התראה לכל הגופים האחראים , תמיד אומרים לנו שהנושא בטיפול ולא עושים דבר", לדבריו.
מנכ"ל תאגיד מי רהט, עימאד אלצאנע טוען כי התושבים הם האחראים הבלעדיים למחדל. הוא מציג תיעוד רלוונטי מהמצלמות שמותקנות בצינורות הביוב בהם נראים גושי בשר ענקיים, שוחים בתעלות וחוסמים את יציאת המים התקינה. "הגושים האלה סותמים את יציאת המים ופוגעים בהליך הביולוגי התקין - בסופו של דבר הם יכולים לגרום לקריסה כל מערכת הביוב ברהט", כך הוא מזהיר. "יש פה ושם דליפות ביוב לוואדי ואנחנו בכל מקרה מדווחים למשרד לאיכות הסביבה ולמשרד הבריאות על כל ביוב שזורם החוצה. אנחנו גם משתדלים לשאוב את הביוב שדלף בעצמנו , אומנם לא במאה אחוז ,אבל עושים מאמץ גדול".

לטענת מנהלי התאגיד, גשר מאולתר שנבנה על ידי התושבים מעל הוואדי מונע כניסת רכבי עבודה ייעודיים לטיפול בבעיות הביוב. "אנחנו התאגיד היחידי בארץ שמבצע במערכת ובוואדי ניקיון מדי שנה", טוען עימאד. "לצערי הגשר המאולתר מונע מאתנו את היכולת לבצע תיקונים יסודיים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully