וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד נגד עמותות השמאל: "אינן מדווחות על תרומות ממדינות זרות"

יהושע בריינר

1.10.2015 / 8:30

לוואלה! NEWS נודע כי השרה פנתה לרשם העמותות כדי לבדוק אם חמש עמותות הפועלות נגד מדיניות ישראל בשטחים דיווחו כחוק על תרומות מחו"ל. בין הארגונים: "מחסום ווטש", שפעילותיו מדווחות על הנעשה במחסומי צה"ל בשטחים

שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
כחברת כנסת, פעלה ממושכות נגד עמותות שמאל. השרה שקד/נועם מושקוביץ

שרת המשפטים איילת שקד פנתה השבוע לרשם העמותות בטענה כי כמה עמותות שמאל לא דיווחו על קבלת תרומות ממדינות זרות ובכך הפרו את החוק - כך נודע לוואלה! NEWS. בין העמותות ששקד טוענת כי הפרו את חובת הגילוי: עמותת "לוחמים לשלום", המוכר כמי שמארגן ערבי זיכרון משותפים למשפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות, וכן "מחסום ווטש", שפעילותיו מדווחות על הנעשה במחסומי צה"ל ביהודה ושומרון.

על פי חוק שנחקק ב-2011, מחויבות העמותות לדווח בכל רבעון על קבלת תרומות ממדינות זרות ועל הרשם לפרסם את דבר התרומות. מדובר בעיקר בעמותות שמאל הממונות לא אחת מכספים המגיעים מארגונים במדינות זרות ולעתים משגרירות המדינות הזרות עצמן.

במכתבה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, ביקשה שקד מהרשם לפעול נגד העמותות. "הובא לידיעתי", כתבה שקד, "שהעמותות טרם העבירו דיווח על פי חוק". פרט לעמותות "לוחמים לשלום" ו"מחסום ווטש", ציינה השרה גם את העמותות "סביל – מרכז תיאולוגית שחרור אקומני", "קרן מגני זכויות אדם" וכן "תנועה ישראלית נגד הריסת בתים". חמש העמותות מוכרות בפעילותן נגד מדיניות ישראל בשטחי יהודה ושומרון, ועל פי דוחות של ארגון "NGO מוניטור", העמותות מקבלות תרומות ממדינות שונות באיחוד האירופי.

מחסום צה"ל  בצומת תפוח, ינואר 2013. שלומי גבאי
מדווחים על הנעשה במחסומים. מחסום צה"ל בצומת תפוח/שלומי גבאי

בנוסף לכך, במכתב שקד ביקשה עוד לדעת אם העמותות העבירו דוחות רבעוניים כנדרש, ואם אכן הועברו, מדוע לא הם פורסמו התרומות וכיצד בכוונת הרשם לפעול לאכיפת החוק. "כשרת המשפטים, ערך השקיפות בפעילות ציבורית נמצא בראש מעייני", חתמה שקד את פנייתה.

כחברת כנסת, פעלה שקד ממושכות נגד עמותות שמאל. היא ניסתה ליזום כמה הצעות חוק בנושא, שמטרתן הייתה בין היתר להקשות על תרומות של מדינות זרות למימון פעילות העמותות. שקד קבלה על התערבות המדינות במדיניות הישראלית דרך התמיכה בעמותות. ואולם, היוזמות השונות להצרת צעדי העמותות זכו לביקורת במערכת הפוליטית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ארגון "מחסום ווטש": "ניסיון ניגוח ללא בסיס ראייתי"

בתגובה לדברים מסרה דוברת ארגון "מחסום ווטש" רעיה ירון כי "טרם קיבלנו פניה רשמית בנדון. אם תגיע פניה, נתמודד עמה. מפליא שבמקום לשמור על הדמוקרטיה, שרת המשפטים פועלת לפגוע בארגונים הפועלים למען זכויות אדם, שזו מהותה של הדמוקרטיה. כיוון שארגוננו פועל לפי דין, תביעתה של שרת המשפטים לרשם העמותות תתברר כניסיון ניגוח ללא בסיס ראייתי".

מתנועת "לוחמים לשלום" נמסר: "בשעה שמתגלה תכנית הממשלה להכשיר מאחזים בלתי-חוקיים המהווים מוקד לאלימות על רקע לאומני, וחודשיים אחרי מתקפת הטרור היהודי הקטלנית בכפר דומא שעדיין לא נמצאו האשמים בה, עוסקת שרת המשפטים שקד ברדיפת ארגון שוחר שלום בגין סעיפים טכניים על מנת להסיט את הדיון ממחדליה.

'לוחמים לשלום' הוא ארגון שומר חוק, שהתרומות אליו גלויות ומדווחות, ואם יתברר שחלה שגיאה כלשהי הדבר יתוקן מידית. אם השרה שקד דואגת באמת ובתמים לשלטון החוק, מן הראוי שהיא תשקיע את זמנה באכיפת החוק נגד פורעי החוק האמיתיים, ולא בחיפוש אחר תחבולות טכניות להשתקת קולות המתנגדים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully