וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטה על הדרום: צה"ל תקף יעדים ברצועת עזה

30.9.2015 / 7:00

חיל האוויר תקף ארבע תשתיות טרור של חמאס בתגובה לשיגור הרקטה אמש לדרום, שעליו לקח אחריות ארגון סלפי המזוהה עם דאעש. באירוע יורטה רקטה על ידי מערכת "כיפת ברזל" באזור קיבוץ ניצנים, בין אשדוד ואשקלון

צילום: אלי אדרי, טאי צבן

חיל האוויר תקף הלילה (רביעי) ארבע תשתיות טרור של חמאס ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה אמש לעבר ישראל. ארגון "פלוגת עמר חדיד", המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות על האירוע, שבמסגרתו יורטה רקטה על ידי מערכת "כיפת ברזל" באזור קיבוץ ניצנים שבין אשדוד ואשקלון. לפני נפילת הרקטה נשמעה אזעקה באשדוד, במועצה האזורית חוף אשקלון, בחבל יבנה ובחבל לכיש. זו הייתה הפעם הראשונה מאז מבצע "צוק איתן" שבה נשמעה אזעקה באזורים אלו. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

בהודעת דובר צה"ל נמסר: "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

עוד בוואלה! NEWS:
המלחמה בדאעש ומשבר המהגרים: כך ויתרו במערב על הדחת אסד
הרב עמאר לא מתחרט על אמירתו נגד ההומואים: "תעשו חשבון נפש אמיתי"
בית הדין לעבודה קבע: נהגי הרכבת ש"חלו" יחויבו לשוב לעבודה

תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

"ישבנו בסלון כל המשפחה וראינו סרט כשפתאום שמענו אזעקה", שחזר אתמול גיא רץ, תושב אשדוד. "הבנות היו חצי ישנות אבל לצערנו הן כבר מורגלות. רצנו לממ"ד עד ששמענו שני פיצוצים והבנות כבר זיהו שאחד מהם זה של כיפת ברזל". רץ סיפר כי הוא ואשתו מקפידים שלא להיגרר לפאניקה. "אנחנו מדברים בינינו על מה שהיה רק אחרי שהכול נרגע. אף אחד פה לא חשב שיהיה שקט לאורך זמן, אבל למה בנות קטנות לא יכולות פשוט לגדול בשקט? ילדה בת 6 לא צריכה לדעת מה זה גראד או כיפת ברזל", טען.

ליאור קלנדרוב, תושב אשדוד, סיפר: "הייתי בבית לבד, שמעתי את האזעקה וכולם מכל הדירות יצאו לחדר המדרגות. לאחר כחצי דקה שמענו פיצוצים, ככל הנראה אלו היו היירוטים. התחושה שהטפטופים האלו מעזה ממשיכים היא קשה מאוד". לדעת קלנדרוב, הירי מהרצועה יימשך: "זה ימשיך כי אף אחד לא עוצר אותם. כמובן שיש טענות כלפי השלטון ההזוי הזה שיושב במגדל השן ומאפשר להם לכתוש אותנו מהאוויר, בירושלים וביבשה".

הירי אמש הצטרף לאירוע נוסף שהתרחש ביום שני בשבוע שעבר, במהלכו התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם נפילת הרקטה לא נשמעה אזעקת "צבע אדום" היות ולא היה חשש כי הרקטה תיפול באזורים מיושבים.

כמה ימים קודם לכן, התפוצצה רקטה בלב העיר שדרות ורסיסיה פגעו באוטובוס והסבו לו נזק וכן במבנה סמוך. כמו כן, אישה בשנות ה-40 לחייה לקתה בחרדה. שעות ספורות לאחר מכן, יירטה כיפת ברזל רקטה בשמי אשקלון. על ירי זה לקח אחריות אותו הארגון שטען לאחריות על הירי שהתרחש אמש.

(עדכון ראשון: 4:15)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

למעקב בטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully