וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המל"ט הישראלי החדשני שמסוגל להגיע עד איראן

30.9.2015 / 10:53

"הדומינייטור" מסוגל לשאת מאות ק"ג של ציוד, חיישנים מיוחדים ומצלמות. הוא טס בגובה של 27 אלף רגל ויכול להגיע לאיראן באמצעות תקשורת לוויינית. לאחרונה הוא נמכר לממשלת מקסיקו

עריכה: יאיר דניאל

חברת מערכות ההגנה הישראלית "אירונאוטיקס" מכרה לראשונה את הפיתוח הגדול ביותר שלה - מטוס ללא טייס (מל"ט) "הדומינייטור" (Dominator) לממשלת מקסיקו – כך נודע אמש (שלישי) לוואלה! NEWS. המל"ט החדשני מסוגל לשאת מאות קילוגרמים של ציוד, חיישנים מיוחדים ומצלמות. כמו כן, הוא טס בגובה של 27 אלף רגל ויכול להגיע מישראל עד איראן באמצעות תקשורת לוויינית.

עלות השימוש במל"ט נמוכה במיוחד – 360 דולר לשעת טיסה. "מדובר במל"ט שמתאים לביצוע משימות אזרחיות באמצעות אפליקציות מתקדמות, כמו מעקב אחר קרחונים בקוטב הצפוני או אבטחת מתקני נפט", סיפר מנכ"ל החברה, דני אשחר על הפיתוח. אשחר הוסיף כי "המל"ט יידע לתת מענה לאבטחת אסדות הקידוח בים".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח פנימי של משרד החוץ מזהיר מגל אנטישמיות ברוסיה
"רוני אלשיך ויתר על ראשות השב"כ בעבור תענוג מפוקפק יותר"
מומחית מצננת את ההתלהבות: "נאס"א לא מצאה נחלי מים במאדים"

תיעוד: המל"ט הישראלי "דומינייטור" טס לראשונה במקסיקו. ספק 500
מסוגל להגיע לאיראן. 'הדומינייטור' בפעולה/ספק 500

עד יום שישי האחרון, אז נמכר המל"ט לממשלת מקסיקו, בסיוע חברת השיווק המקסיקנית Balam Security, הוא הושכר לגורמים שונים ולמטרות מגוונות בקנדה, בטורקיה ובמדינות נוספות. הייחודיות שלו היא בכך שמדובר במטוס אזרחי רגיל שעבר הסבה, ולכן הוא נהנה מרמת בטיחות גבוהה ועלויות אחזקה נמוכות ביחס למל"טים אחרים בשוק. יתרון נוסף הוא מחירו הנמוך של המטוס.

בחברה התגאו בפיתוח והסבירו כי "אירונאוטיקס" רכשה מטוס אזרחי במשקל 1.9 מחברת 'דיאמונד' האוסטרית – והסבה אותו ל"דומינייטור". הליך הפיתוח התנהל במפעל החברה שביבנה, שם הוחלפו כל המערכות הרגילות שהרכיבו את המטוס במערכות תוצרת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully