וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית מצננת את ההתלהבות: "נאס"א לא מצאה נחלי מים במאדים"

דב גיל-הר

29.9.2015 / 12:31

ד"ר דיאנה לאופר מהחוג לגאופיזיקה ומדעים פלנטריים לא נסערת מהתגלית של סוכנות החלל. לדבריה, מדובר בסך הכול ב"עדות לכך שהיה שם מים לא מזמן". הייחוד, הסבירה, הוא "שהפעם זה תועד באתרים שונים". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ד"ר דיאנה לאופר מהחוג למדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל אביב לא נסערת מההכרזה הדרמטית של נאס"א, שלפיה בידיה ראיות לכך שמים זורמים כיום על מאדים. "לא צילמו נחלים זורמים, אלא מצאו עדות לסימנים שהיו שם מים לא מזמן", אמרה היום (שלישי) בריאיון לוואלה! NEWS.

ד"ר לאופר הסבירה שהתמונות מעידות על חילופי עונות בכדור. "השינויים מעידים על התחממות מאדים בסוף הקיץ ואולי זו הייתה נביעה של מים מתחת לפני השטח, שיצרו את הערוצים האלה", אמרה. הייחודיות במדידה שפורסמה אתמול, לדברי ד"ר לאופר, היא שהפעם זה תועד באתרים שונים ואפילו בקו המשווה, "איפה שלא ציפו למצוא".

לקריאה נוספת:
זה הרובוט שנאס"א רוצה לשלוח לאוקיינוס בכוכבי לכת רחוקים
תגלית המים הזורמים במאדים: "פותח שער חדש בפני האנושות"
"תגלית מדעית אדירה": האם נאס"א פתרה את תעלומת מאדים?

סימנים כהים על כוכב מאדים שנחשבים לעדות לקיומם של מים זורמים על הכוכב, ספטמבר 2015. NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona,
הצילומים של המדרונות המכילים מים/NASA/JPL-Caltech/Univ. of Arizona

לדבריה, "המים כנראה נמצאים מתחת לפני הקרקע. יש גם סברה שהם חלק מהמלחים – ממש כמו בכדור הארץ, או שהם באים מהאטמוספירה". עם זאת, היא סייגה כי מדובר בסיכוי קלוש. "יכול להיות שיש שם מיקרואורגניזמים - יצורים שניתן לראותם רק באמצעות מיקרוסקופ‏. אנחנו יודעים שבתנאים חריגים כאלה בכדור הארץ יש אקסטרמופילים, שזה לא רק חיידקים, אלא גם יצורים כמו עקרבים קטנים שיכולים להתקיים בתנאים חריגים".

בנוגע לסברה שעדויות המים על מאדים מעלה את הסיכוי למציאת חיים על כוכב הלכת, הסבירה ד"ר לאופר: "הסברה היא שאולי ימצאו, אבל היום אין עדות לקיום של יצורים – אם כי היא קיימת".

היא הוסיפה כי "מאדים הוא המקום היחידי שכרגע ניתן להגיע אליו בזמן סביר". על האפשרות ליישוב כוכב הלכת הסבירה ד"ר לאופר כי עוד חזון למועד: "התנאים שם לא נוחים - הטמפרטורה נמוכה ואין כמעט בכלל לחץ אטמוספרי. אנחנו נאלץ לגור בחללים סגורים – אבל זה הכיוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully