וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי: "מדינה פלסטינית תחסל את התירוץ לקיצוניות ולטרור"

נשיא מצרים נאם הלילה בעצרת הכללית של האו"ם, וקרא לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים: "ארגוני טרור מנצלים את המצב הפוליטי". עבדאללה מלך ירדן התייחס למצב בירושלים: "דוחים את האיומים על המקומות הקדושים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, נאם הלילה (שלישי) באו"ם וקרא להסדר בין ישראל לפלסטינים, שלדבריו יחסל את התירוץ לקיצוניות ולטרור במזרח התיכון.

"ארגוני טרור מנצלים את המצב הפוליטי כדי להשיג את היעדים שלהם. זה מוטל עליי, כנשיא מצרים, שעומדת בלב העימותים, להזהיר מהסכנות שבהתרחבות האיום לאזורים אחרים, ובראשם פלסטין", אמר א-סיסי. "פתירת הקונפליקט ומתן האפשרות להגדרה עצמית לפלסטינים במדינה בגבולות 67, תחסל את אחד הגורמים החשובים ביותר שתורמים לחוסר היציבות באזור, ומצדיקים את הקיצוניות והטרור".

במהלך נאומו התייחס א-סיסי גם להסלמה הגבורת במזרח ירושלים. "האירועים שמתרחשים בירושלים ובאל-אקצא מחזקים את ההערכה שהמשימה לשלום ממשיכה לעמוד בפני מכשולים ואתגרים שדורשים מאיתנו לספק פתרונות", אמר.

העצרת הכללית של האו"ם - עוד כותרות:
פוטין בתום פגישה עם אובמה: לא שולל שיתוף פעולה במאבק בדאעש
נשיא קובה: נורמליזציה עם ארה"ב אפשרית רק אחרי הסרת האמברגו
נשיא צרפת: נשקול יצירת רצועת ביטחון בצפון סוריה

עבדאללה מלך ירדן בנאומו באו"ם, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
המלך עבדאללה נואם באו"ם, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר, נאם עבדאללה מלך ירדן בעצרת הכללית של האום והתייחס בנאומו למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), משבר הפליטים הסורים ולמהומות בירושלים. את המאבק באיסלאם הקיצוני הגדיר מלך ירדן כ"מלחמת עולם שלישית", וקרא למדינות העולם להגיב בפעולות קולקטיביות בכל החזיתות. "כנופיות פורעי החוק הללו מנצלות את הבורות כדי להרחיב את כוחן, ולעוות את דברי האל כדי להצדיק את מעשי הזוועות שלהם".

בנוגע למתיחות בירושלים אמר המלך עבדאללה: "מנהיגי כל האומות צריכים לנקוט עמדה ברורה וחד משמעית נגד חוסר הסבלנות". לדבריו, "אנחנו מצטרפים למוסלמים ולנוצרים בכל מקום ודוחים את האיומים על המקומות הקדושים ועל האופי הערבי של העיר הקדושה, ירושלים".

לאחר מכן, דיבר מלך ירדן על משבר הפליטים שהציף בחודשים האחרונים את אירופה: "מדינות העולם חייבות למצוא פתרונות ולספק מחסה למיליוני הפליטים הקיימים באזור ירדן", אמר עבדאללה, "הפלטים הסורים מהווים כ-20% מאוכלוסיית המדינה שלי". לדבריו, "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעל באופן קולקטיבי בפני המשבר ההומניטרי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully