וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהוסרה מועמדותו: הירש בירך את אלשיך על בחירתו למפכ"ל

29.9.2015 / 0:47

הירש, שהיה מיועד לתפקיד עד הסערה המשפטית שפרצה סביבו, שוחח עם סגן ראש השב"כ שעמו הוא שירת יחד בצה"ל. אלשיך הודה לו. בחמישי תתכנס ועדת טירקל בנוכחות ארדן כדי לדון במינוי

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

תת-אלוף במיל' והמועמד לשעבר לתפקיד מפכ"ל המשטרה גל הירש התקשר אמש (שני) לסגן ראש השב"כ רוני אלשיך ובירך אותו על בחירתו לתפקיד המפכ"ל. אלשיך, שמכיר את הירש הודות לשירותם המשותף בפלוגת החבלה וההנדסה של צנחנים, הודה לו. ביום חמישי הקרוב תתכנס ועדת טירקל לדון במינוי של אלשיך. בפני הוועדה יופיעו השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, ראש השב"כ, יורם כהן, והמועמד לתפקיד המפכ"ל אלשיך.

אלשיך, תושב גבעת שמואל בן 52, נשוי, אב לשבעה וסב לשבעה, הביע נכונות לקבל על עצמו את התפקיד. שמו הותר לפרסום לאחר שהשר ארדן פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת שזה יפעיל את סמכותו ויאפשר לפרסם את שמו ברבים לקראת דיוני הוועדה.

לקריאה נוספת:
חיית שטח וסב לשבעה: המפכ"ל המיועד הוא רוני אלשיך
השב"כניק מהמקהלה: תושבי כוכב השחר מספרים על השכן אלשיך
סיוט לניצבים או גואל המשטרה? הצלחת רוני אלשיך תלויה בקרדיט מארדן

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
אחד המוחות המבריקים בשב"כ. אלשיך/ניב אהרונסון

אלשיך מכהן מאז ספטמבר 2014 כסגן ראש השב"כ ואחראי על הפעלת הכוח של השירות. בנוסף, הוא משמש ממלא מקום ראש השב"כ. לדברי גורמים במערכת הביטחון, אלשיך נחשב לאחד המוחות המבריקים בשירות. הגורמים מגדירים אותו כחיית שטח, שפעל לצד גורמי משטרה מתוקף תפקידו ולכן מכיר דמויות בארגון ואת שיטות העבודה. כמו כן, הקולגות נוהגים לכנותו "המחויט", משום שהוא נוהג ללבוש חליפות ולרוב עם עניבה. חבריו לשירות מספרים כי למרות עברו העשיר ומגוון התפקידים שמילא, נותר לבבי, אחד שמדבר בגובה העיניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בשב"כ ובתוך מערכת הביטחון רוחשים לאלשיך הערכה רבה, בעיקר הודות לתהליכים משמעותיים שהוביל בארגון. במהלך שנות שירותו בשב"כ ובמרדף אחר חשודים בטרור, הוא פעל יחד עם גורמי משטרה, ולכן מכיר לא מעט דמויות מתוך הארגון וכן את שיטות העבודה, איסוף המודיעין, נהלי החקירה וההבאה לדין. לדברי גורמי ביטחון לשעבר, מאחורי ארשת הפנים הנינוחה שלו מסתתר אדם אמיץ וקשוח, שלא נרתע ממאבקים ועמידה על עקרונותיו. להערכתם, כל תכונותיו יסייעו לו בתפקיד המפכ"ל אם ייבחר, אף שארגון כמו השב"כ קטן בהיקף כוח האדם שלו בהשוואה למשטרת ישראל.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully