וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הלייבור החדש: "אסון התאומים - קונספירציה של המערב"

שבועיים בלבד לאחר בחירתו, התפרסם בבריטניה מאמר שכתב ג'רמי קורבין ב-2003, ובו טען כי מתקפת הטרור שאירעה שנתיים לפני כן הייתה מניפולציה שאפשרה לבוש ולבלייר לצאת למלחמה באפגניסטן. לפני שבועיים עורר סערה כשסירב לשיר את ההמנון הלאומי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג הלייבור החדש ממשיך לעורר סערה: שבועיים לאחר שנבחר איש השמאל הקיצוני ג'רמי קורבין לתפקיד יו"ר המפלגה, פרסם אתמול (שישי) אתר "הטלגרף" מאמר שכתב ב-2003, ובו טען כי אסון התאומים שאירע שנתיים לפני כן היה "מניפולציה של המערב".

במאמר, שפורסם לפני יותר מעשור בעיתון הבריטי "מורנינג סטאר", כתב קורבין כי מתקפת הטרור של אל-קאעדה, אשר גבתה את חייהם של 2,977 בני אדם בניו יורק ובארלינגטון הייתה "קונספירציה שנועדה לדמות מצב כאילו אוסמה בן-לאדן אחראי למתקפה". לטענתו של יו"ר הלייבור, "היה מדובר בתירוץ שאיפשר למדינות המערב לפתוח במלחמה ולשנות את המשטר באפגניסטן".

עוד חדשות על מנהיג הלייבור החדש:
היו"ר החדש של הלייבור בבריטניה: איש שמאל קיצוני המתנגד לישראל
"סכנה לביטחון": ניצחונו של איש השמאל הקיצוני מסעיר את בריטניה
השערורייה החדשה של מנהיג הלייבור: לא שר ההמנון בטקס זיכרון

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
מאשים את בוש ובלייר בקונספירציה. קורבין/רויטרס

נוסף על כך, האשים קורבין במאמר את נשיא ארצות הברית בזמן המתקפה, ג'ורג' וו. בוש, ואת מי שהיה דאז ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בכך שניצלו את מתקפת הטרור לפתיחת מלחמה באפגניסטן. "אחרי ה-11 בספטמבר, הטענה שבן לאדן ואל-קאעדה אחראים לזוועה נשמעה במהרה ובקול רם. זה הפך למתקפה על הטליבאן ואז, בעדינות, לשינוי המשטר באפגניסטן".

בריאיון שהעניק בעבר קורבין לערוץ טלוויזיה באיראן, מתח ביקורת על חיסולו של אוסמה בן לאדן, שנחשב לאדריכל הפיגוע במגדלי התאומים. קורבין טען אז שהוא לא ראה שום ניסיון לעצור את בן לאדן ולהביאו לדין. "זה היה ניסיון התנקשות – ומדובר בטרגדיה על טרגדיה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עשר שנים לפיגועי 11 בספטמבר: עשור בתמונות. AP, Gettyimages, רויטרס
אסון התאומים ב-2011/רויטרס, AP, Gettyimages

מאז שנבחר לתפקיד לפני שבועיים בלבד הספיק כבר קורבין, שידוע בעמדות קיצוניות בנושאים שונים - שכוללות דרישה לפירוק מנשק גרעיני, הלאמה ומסים על מרוויחי משכורות גבוהות - לעורר שערורייה נוספת בבריטניה. במהלך טקס דתי לציון 75 שנה למתקפה של גרמניה הנאצית על הממלכה, הוא סירב לשיר את ההמנון הלאומי.

העמודים הראשיים בעיתונים בבריטניה פרסמו את התמונות של המנהיג הסוציאליסט, המתנגד למלחמה ומלוכה, כשהוא עומד בדממה כשאלו שסביבו שרו "אלוהים שמור על המלכה" במהלך הטקס בקתדרלת סנט פול בלונדון. הכותרות זעקו "קורבין השפיל את המלכה ואת המדינה" ו"לא שמר על המלכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully