וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני העצרת הכללית באו"ם - מנהיגי העולם ינסו להציל את כדור הארץ

בכינוס ה-70 של הארגון ישתתפו מספר שיא של ראשי מדינות, בהם אובמה, פוטין ונתניהו. עוד לפני הנאומים הצפויים על המהגרים ודאעש, אושרה תכנית בעלות טריליוני דולרים למלחמה בשינויי האקלים, אך לא ברור כיצד היא תיושם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

העצרת הכללית תתכנס מחר (שני) בפעם ה-70 מאז נוסד האו"ם, והשנה צפויים להשתתף בה מספר שיא של מנהיגים מהעולם. בין ראשי המדינות שיגיעו יהיה גם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שייוועד עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בפגישה שבה ידונו השניים בעיקר במלחמת האזרחים בסוריה. ביום רביעי יישא דברים מעל דוכן הנאומים גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

פרט לעיסוק בהתחממות הגלובלית, בין הנושאים המרכזיים הנוספים שיעלו בעצרת השנה יהיו גם משבר המהגרים שפוקד את אירופה, המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), הסכם הגרעין עם איראן ואף הסכסוך הישראלי-פלסטיני. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הבטיח מוקדם יותר החודש "להטיל פצצה" במהלך נאומו, כשלפי הדיווחים הוא עשוי להכריז על ביטול כמה סעיפים מרכזיים בהסכמי אוסלו.

עוד בוואלה! NEWS:
"ממש כמו בקרב": מהפכת הסייבר בצה"ל יוצאת לדרך
התחזית לעוד 50 שנה: 40 מעלות בירושלים והצפות באיילון
כך ניסה נסראללה לחדור לקודש הקודשים של ביטחון ישראל

נשיא איראן חסן רוחאני נואם באו"ם. AP
רוחאני נואם באו"ם, אתמול/AP

הוועידה שעוסקת בשינויי האקלים צפויה להימשך עד היום בערב, והחלה כבר אתמול. אמש נשאו דברים נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא איראן חסן רוחאני, אחרי שאושר אושר פה-אחד על ידי 193 המדינות החברות בארגון מסמך שאפתני שנועד לפתור 15 סוגיות שעל סדר היום העולמי.

בין הנושאים שבהם התחייבו המדינות לפעול היו המלחמה בעוני ובשינויי האקלים. עלות היעדים נאמדת ב-3.5 טריליון עד חמישה טריליון דולר בכל שנה, עד שנת 2030. הדרך שבה תיושם התכנית צפויה להיות במרכז הדיונים בפסגה, שהחלה ביום שישי ותסתיים היום. בין הנואמים בנושא היום, יהיו הנשיא אובמה, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן. AP
אובמה ושי בסעודה חגיגית בבית הלבן, השבוע/AP

ביום שישי, בפתח הפסגה, נאם באו"ם האפיפיור פרנציסקוס במסגרת ביקורו בארצות הברית. מנהיג הכנסייה הקתולית קרא לפעול בנושא שינויי האקלים, ואמר בפני עשרות מנהיגים כי החומריות והחמדנות של האדם גורמים לחיסול משאבי הטבע של כדור הארץ ומגדילים את ממדי העוני המתפשט.

על תאווה וחוסר גבולות

"תאווה אנוכית וחסרת-גבולות לכוח ולשגשוג חומרי מובילה גם לשימוש לרעה במשאבי הטבע שנותרו, וגם להדרה של החלשים וחסרי האמצעים", אמר בנאומו האפיפיור, שהפך לאחד הקולות הבולטים ביותר בעולם בנושא השמירה על הסביבה. "המשבר האקולוגי וההשמדה בקנה מידה גדול של המגוון הביולוגי בכדור הארץ יכולים לאיים על עצם קיומו של המין האנושי".

האפיפיור התייחס לשורה של נושאים נוספים בנאומו באו"ם, בהם הסכם הגרעין שנחתם בחודש יולי בין איראן למעצמות, וקרא לפעול "בדחיפות למען עולם נקי מנשק גרעיני". "ההסכם הוא הוכחה של מה שניתן להגיע אליו עם רצון טוב, כנות, סבלנות והתמדה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully