וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האפיפיור הוא אח": פרנציסקוס כוכב עליון בארה"ב

אחרי הנאום ההיסטורי בקונגרס, התקבל האפיפיור פרנציסקוס בניו יורק כמו כוכב רוק. עם זאת, כמה מיני-שערורויות הקשורות בשמו צצו ברשתות החברתיות. קים קרדשיאן צייצה כי הוא "משתמש בסמים", ובתמונת פגישתו עם אובמה נראו מאחורי ראש הנשיא קרניים מסתוריות

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

האפיפיור פרנציסקוס נחת אתמול (חמישי) בניו יורק אחרי נאום סוחף ראשון בקונגרס בוושינגטון שבמהלכו הזכיר לארצות הברית את שורשיה כמדינת מהגרים. בתפילת ערב שערך בקתדרלת סנט פטריק, הוא הודה לנזירות אמריקניות על חוזקן ועל אומץ לבן ובכך ניקה אותן מהאשמות בחתירה תחת ערכי הדת, שטפל בהן קודמו בתפקיד.

במהלך 40 השעות שישהה בניו יורק ינאם האפיפיור מול מנהיגי העולם בעצרת האו"ם, וצפוי להתייחס בנאומו לשינויי האקלים. בהמשך ישתתף בתפילה בין-דתית באנדרטה לפיגוע במגדלי התאומים ויחגוג במיסה ענקית במדיסון סקוור גרדן. כמו כן, הוא צפוי לבקר בבית ספר בהארלם ולערוך נסיעה עם ה"פופ-מוביל" דרך הסנטרל פארק.

לקריאה נוספת:
האפיפיור בביקור היסטורי בארה"ב: "להילחם בשינויי האקלים"
האפיפיור נפגש עם פידל קסטרו וקרא לקובנים: "אל תשרתו רעיון"
האפיפיור: "כל קהילה נוצרית צריכה לאמץ משפחת פליטים אחת"

האפיפיור פרנציסקוס מבקר בארצות הברית ונפגש עם הנשיא ברק אובמה, ספטמבר 2015. רויטרס
פרנציסקוס בפגישתו עם הנשיא אובמה/רויטרס

כשהגיע למנהטן התקבל הכס הקדוש בתרועות ובקריאות שמחה. אלפי אנשים עמדו ברחובות המובילים לקתדרלה כדי לברך אותו, בעודם מניפים דגלים וקוראים בהערצה את שמו לעבר "הפופ-מוביל" שבו נסע. בקתדרלה קיבלו את פניו מושל ניו יורק אנדרו קומו, ראש העיר ביל דה בלאזיו והסנאטור צ'רלס שומר. האפיפיור בירך חזרה את הנוכחים, בהם כמרים ונזירות אמריקניות, ואמר לנזירות כי הוא מעוניין להודות להן במיוחד על חוזקן, רוחן והאומץ שהן מפגינות: "אני רוצה לומר לכן שאני אוהב אתכן מאוד".

מדובר בהבעת החיבה העמוקה ביותר כלפי הנזירות. זאת לאחר שקודמו בתפקיד הורה לערוך בדיקה מקיפה על ארגון הגג של הנזירות האמריקניות, והאשים אותן מהתרחקות מהחינוך הכנסייתי. הנזירות הכחישו בזמנו את ההאשמה הזו וקיבלו תמיכה רחבה מקתולים אמריקנים. הבדיקה הסתיימה השנה, שנתיים מוקדם מהצפוי, מבלי שנעשו שינויים מהותיים בתכנית הלימודים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קים קרדשיאן בטקס VMA 2015. GettyImages
"האפיפיור מגניב". קרדשיאן/GettyImages

הביקור ההיסטורי של האפיפיור גורר אחריו עניין רב ברשתות החברתיות וגם כמה מבוכות קטנות. אחת כזו נרשמה כשכוכבת הריאליטי קים קרדישיאן צייצה "The pope is dope" (בתרגום חופשי: האפיפיור הוא אח/גבר/מגניב) ועוררה סערה בארגנטינה, מולדתו של פרנציסקוס.

שם העצם Dope מתורגם לעתים לסמים, כמו מריחואנה והרואין, בעוד שם התואר מתורגם כאמור למגניב. אולם עיתונאי ארגנטינאי, שפירש את הציוץ כהאשמת האפיפיור בשימוש בסמים, הוביל לגינוי נרחב של הכוכבת האמריקנית. העיתונאי טען במאמר לפורטל החדשות Primicias Ya , תחת הכותרת "האם קים קרדישאן תקפה את האפיפיור?", כי פרנציסקוס מצא "אויבת" בארצות הברית. הוא הזכיר לקוראיו כי קרדשיאן תועדה בעבר בקלטת סקס והמשיך לנסות ולהבין מדוע צייצה נגד הכס הקדוש. "למה היא מתכוונת? אין ספק שזו לא אמירה חיובית. איך הייתם מפרשים את דבריה?". הציוץ של קרדשיאן זכה ל-12 אלף ציוצים מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא והקרניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שנועד עם האפיפיור, זכה גם הוא לכותרות ברחבי הרשת. מייק האקבי, התמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, טען כי אובמה "מעמיד פנים שהוא נוצרי". "אני מודאג שהוא מאמין שהוא נוצרי ומעמיד פנים שהוא נוצרי אבל אחר כך עושה דברים שלא עולים באותו קנה עם בני אדם שמקיימים אורח חיים נוצרי", אמר האקבי. לאחר מכן התנצל בפני האפיפיור בטוויטר על כך שאובמה לא יקבל את פניו בחמימות ובכבוד הדרושים לו.

תמונות פגישתו של אובמה עוררו גם הן סערה ברשתות החברתיות כשמשתמשים טענו כי בזוויות הצילום המשותף עם האפיפיור נראה כי לנשיא האמריקני יש קרניים. מישל בקמן הרפובליקנית, חברת בית הנבחרים לשעבר, שיתפה את התמונות וכתבה: "לאלוהים יש את חוש ההומור הטוב ביותר".

אמונתו של אובמה הפכה לנושא חם במרוץ לנשיאות 2016 מאז שתומך בדונלד טראמפ אמר כי הנשיא מוסלמי ואינו אמריקני – טענות שעליהן לא הסכים טראמפ לחלוק. מועמד נוסף במרוץ הרפובליקני, בן קרסון, הצית גם הוא סערה כשאמר כי הוא לא חושב שאדם מוסלמי צריך להיות נשיא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully