וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשופים לקרינה מסרטנת": שביתה בבית ספר בתל אביב בגלל שנאי

25.9.2015 / 0:15

אגף חדש יוקם בבית הספר אוסישקין, בסמוך לחדר שנאים הפולט קרינה מסוכנת. בבדיקה עצמאית נמצאה חריגה של פי 62 מערך הסף. ההורים מאיימים: "נחסום בגופנו את העבודות", אך העירייה הבהירה כי "החשש אינו מבוסס"

שנאי ענק סמוך לבית הספר אוסישקין, תל אביב. ספטמבר 2015. מגד גוזני
שביתה והפגנה. בית הספר אוסישקין בתל אביב/מגד גוזני

הורי התלמידים בבית הספר אוסישקין שבתל אביב מאיימים להשבית היום (שישי) את הלימודים במחאה על כוונת העירייה להקים אגף חדש במוסד החינוכי בצמוד לחדר שנאים – דבר שלטענתם עלול לסכן את בריאות הילדים.

ההשבתה, כמו גם ההפגנה שתתקיים במקביל, מגיעה ארבע שנים בלבד אחרי שעיריית תל אביב קיבלה את בקשת ההורים בבית הספר וניאותה לגדר את חדר שנאי החשמל כדי שלא יהיה ניתן להתקרב אליו. "נוכחות הילדים במתחם הלימודים החדש תסכן את חייהם. אם השנאי והכבל לא יוזזו ממקומם, או לכל הפחות ימוגנו ויוכח מעבר לכל ספק כי רמות הקרינה סבירות, הילדים שלנו יחשפו מידי יום לקרינה מסוכנת", כתבו נציגי הנהגת ההורים במייל שהופץ אתמול להורי בית הספר.

עוד ידיעות סביבה בוואלה! NEWS
במהלך יום הכיפורים: צניחה משמעותית בזיהום האוויר
סנטימטר חוף לבן אדם: עד 2030 לא בטוח שיישאר כאן מקום לכולנו
איום הבולענים בים המלח מחריף - והמדינה מתנערת מאחריות

ארגון הבריאות העולמי הכריז על השדה האלקטרומגנטי הנוצר
סביב מתקני חשמל כ"מסרטן אפשרי". מחקר, שעליו התבסס הארגון, קבע כי חשיפה כרונית של ילדים לשדות מגנטיים שעוצמתם עולה על 4-3 מיליגאוס עלולה להכפיל את הסיכון שהם יחלו בסרטן מסוג לוקמיה. המשרד להגנת הסביבה קבע בתיאום עם משרד הבריאות כי ערכי הסף המומלצים לקרינת חשמל יעמדו על 4 מיליגאוס. מודד קרינה מוסמך שהזמינו ההורים לפני ארבע שנים קבע כי רמות קרינת החשמל מגיעות ל-240 מיליגאוס – פי 60 מערכי הסף המומלצים. לאחר מאבק התרצתה כאמור העירייה וגידרה את חדר השנאים על מנת למנוע מתלמידי בית הספר היסודי מלהתקרב אליו ולסכן בכך את בריאותם.

שנאי ענק סמוך לבית הספר אוסישקין, תל אביב. ספטמבר 2015. מגד גוזני
ארגון הבריאות העולמי הכריז על השדה האלקטרומגנטי הנוצר סביב מתקני חשמל כ"מסרטן אפשרי". חדר השנאים המדובר/מגד גוזני

עם היוודע כוונת העירייה להקים בחצר בית הספר אגף לימודים חדש שיכלול כיתות לימוד ואזורי משחק, הזמינו ההורים שוב מודד מוסמך לפני כשלושה חודשים. רמות הקרינה שמצא היו גבוהות אף יותר ועמדו על 250 מיליגאוס – פי 62.5 מערכי הסף. "העירייה סותרת אפילו את עצמה", אמר רן גרינברג, אב לתלמיד בכיתה ו' וחבר בהנהגת ההורים בשיחה עם וואלה! NEWS. "לפי היתר בנייה של עיריית תל אביב, המרחק המינימלי בין מבנה חדש לבין שנאי יעמוד על שישה מטרים לכל הפחות. אלא שהאגף החדש שהעירייה מתכננת להקים מתוכנן להיות במרחק של 3.28 מטרים בלבד מחדר השנאים. כך שאפילו העירייה לא עומדת בתקנות שהיא בעצמה קבעה".

עוד אמר: "כתבנו מכתבים, קיימנו פגישות, דיברנו, צעקנו וצעקו עלינו. אך בכל הנוגע לסכנת הקרינה בבית הספר, אנחנו נתקלים בחומה בצורה ועיקשת כשפעם אחר פעם גורמי העירייה מפרים סיכומים שנקבעו בעל פה ובכתב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"נחסום בגופנו את המשאיות"

גרינברג הוסיף וטען כי בפגישה שהתקיימה עם מנכ"ל עיריית תל אביב לפני כחודש, התחייב האחרון לבדוק מול חברת החשמל אם ניתן להרחיק את חדר השנאים מחצר בית הספר.

"מנכ"ל העירייה הוסיף כי אם הדבר לא יתאפשר, הוא ידאג שהשנאי והכבל ימוגנו. בחודש האחרון ניסינו ליזום פגישה עם חברת החשמל, אבל שם נאמר לנו כי העירייה לא מוכנה לאשר בדיקה של מקום ציבורי חלופי להעתקת חדר השנאים אליו מחצר בית הספר. העירייה הפרה את כל הבטחותיה ובנוסף לכל זה היא מתכננת להתחיל בעבודות כבר ביום שלישי הקרוב. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. מחר נשבית את הלימודים ונפגין ביחד עם תלמידי בית הספר וביום שלישי נחסום בגופנו את המשאיות והכלים הכבדים שיגיעו למקום כדי להתחיל בבניית האגף החדש בצמוד לחדר השנאים שמאיים על בריאות ילדינו".

תרשים אחרי בדיקת הקרינה שנערכה בבית הספר אוסישקין. קרן אור לי גרופ,
תרשים תוצאות הבדיקה שנערכה. אזור השנאי משמאל למטה/קרן אור לי גרופ
שנאי ענק סמוך לבית הספר אוסישקין, תל אביב. ספטמבר 2015. מגד גוזני
העירייה מבטיחה שיבוצע מיגון מלא/מגד גוזני

מעיריית תל אביב נמסר: "חששות ההורים מקרינה אינן מבוססות, שכן בבית הספר בוצעו מדידות על ידי חברות מקצועיות, אשר העלו כי אין במקום חריגות. דוח המדידה אף הוצג להורים. יחד עם זאת, כל מה שסוכם עם מנכ"ל העירייה יקוים במלואו, כולל מיצוי הטיפול מול חברת חשמל. במידה ולא תתאפשר העתקה של חדר השנאים, יבוצע מיגון מלא, וכל זאת הרבה מעבר לדרישות הקבועות בחוק.
"יצוין כי מנכ"ל העירייה נפגש עם הורי בית הספר והציג בפניהם את פרויקט הבנייה הגדול המתוכנן לטובת רווחת התלמידים. מדובר בבניית אגף חדש הכולל כיתות לימוד וחדרי ספח בהיקף תקציבי של כ-16 מיליון שקל".

(עדכון ראשון: 20:15)

  • עוד באותו נושא:
  • קרינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully