וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: למה בעצם מקשטים את הסוכה?

26.9.2015 / 9:00

לקחתם פטיש ומסמר, בניתם דפנות, הוספתם סכך - ועכשיו הדילמה: היצירות של הילדים או קישוטים קנויים? והאם בכלל סוכה "ערומה" נחשבת כשרה? צפו בכתבה ואז תוכלו להגיד וואלה, הבנתי

וואלה, הבנתי: למה מקשטים את הסוכה בחג סוכות?/עורך: שניר דבוש, מעצב גרפי: דור הרשקוביץ, תחקיר: נועה שוסטרמן

ערב חג סוכות בפתח והסוכה כבר עומדת על תילה, רגע לפני שתתיישבו בה לאכול את ארוחת החג - והמהדרין אף יבלו בה, יחד עם כל המשפחה, את הלילה - אולפן וואלה! NEWS עושה לכם סדר בשורשם של המנהגים בחג: מהו המקור ההלכתי למצוות בניית הסוכה, איך תדעו אם היא כשרה - ובעיקר: מהיכן בדיוק הגיע הנוהג להפוך את הילדים לחברים בוועדת הקישוט המשפחתית - ולהושיב אותם בבוקר החג כדי לשדך לולאות ליצירת שרשראות שיתלו על הסכך?

כלומר - נאמר והילדים שלכם לא רוצים לגזור ולהדביק ורק תקועים מול הסמארטפון והטאבלט; או אתם רווקים שמתקרבים לדת והקמתם סוכה, אבל אתרוגים חתוכים מקרפ ומצלופן או בתי מנורה בצורת רימון מנייר צבעוני הם קצת יותר מדי בשבילכם. בוודאי תרצו לדעת האם סוכה לבנה לגמרי ומצ'עממת היא סוכה תקנית?

מהפסוקים הרלוונטיים מספר ויקרא, דרך השפעת המשנה והתלמוד ועד לנופך המיוחד שהוסיפה ההתיישבות העובדת באשר לחלקם של ילדים בעיטור הסוכה - צפו, ותוכלו לומר גם לאושפיזין: "מנהג קישוט סוכה? וואלה, הבנתי".

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully