וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד יחידת "אגוז" מזהה את נקודת התורפה של חיזבאללה

24.9.2015 / 13:40

בריאיון בלעדי מספר סא"ל י' כי אינו נרתע מהניסיון הקרבי שצובר הארגון השיעי בסוריה. מפקד היחידה שהוקמה כדי להילחם בחיזבאללה: "הרגנו יותר לוחמי חיזבאללה מכל יחידה אחרת. הקטלניות שלנו שודרגה משמעותית". הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

לוחם חיזבאללה בשטח לבנון משקיף על ישראל, 2006. AP
"האתגר הגדול שלנו הוא האויב הנעלם. בכל מקום שהוא לא ייעלם, הוא ייהרג". לוחם חיזבאללה/AP

באמצע שנת 2014 מונה סא"ל י', איש צללים בוגר סיירת מטכ"ל, למפקד יחידת אגוז. "ידעתי שמדובר ביחידה מיוחדת, סיירת צפונית, שנולדה להילחם מול חיזבאללה ועשתה זאת בהצלחה רבה מאוד", מספר סא"ל י' בריאיון בלעדי לוואלה! NEWS במלאת 20 שנה להקמת היחידה. "מה שלא ידעתי הוא עד כמה עמוקה הייתה ההצלחה של אגוז לאורך השנים. היחידה הרגה יותר לוחמי חיזבאללה מכל יחידה אחרת תוך פיתוח שיטות פעולה מיוחדות ושהייה ארוכה מאוד בשטח הלבנוני, עוד בימים שהצבא הרגיל לא ידע לעשות זאת. איך אני מודד את ההצלחה הזו? ברצינות שארגון חיזבאללה מייחס לאגוז".

אגוז נולדה אל תוך הסבך, ללחימה מול חיזבאללה, אבל פעלה במבצע צוק איתן גם בעזה, בשטחים אחרים מול חמאס. בסופו של דבר עזה זו לא לבנון. הייעוד שלכם הוא חיזבאללה.

"לאגוז יש כלים מבצעיים גם להתמודדות כזו. אתה יכול לחשוב שטיהרת בית ולגלות ששני מטרים ממך מישהו מסתתר מתחת לקרקע. אלה שטחים מורכבים. הבנו שיש שם מנהרות. כבר בבית הרביעי ראינו פיר. ידענו שמתחתינו יכולים לרוץ אנשים ולכן הכוח התקדם בצורה שתמזער את הסיכוי להיות מופתע ממנהרה. יחידה שלא משתנה כל הזמן זו יחידה שהולכת אחורה. יחידה מבצעית צריכה כל הזמן להתעדכן ולהשתנות. זה חלק מחוק החיים שלה. להיות יותר גמישים ויותר זריזים. להיות עם סל כלים יותר רחב. לפגוע במשהו שנמצא רחוק ממני או בסוף גם מתחת לקרקע או סבך או בלחימת שטח בנוי מורכבת".

פעיל חיזבאללה ליד משגר רקטות, 2010. AP
"הם מייצרים נקודות תורפה". לוחם חיזבאללה/AP

חיזבאללה צובר המון ניסיון בלחימה בסוריה. זה לא הארגון שהכירה יחידת אגוז לפני הנסיגה מלבנון או ממלחמת לבנון השנייה. היום הוא מפעיל טנקים, נגמ"שים, נלחם במשולב עם כלי טיס וארטילריה. יצא מהסבך ונלחם בשטחים פתוחים. מה זה עושה לאגוז?

"האתגר הגדול שלנו הוא האויב הנעלם. בכל מקום שהוא לא ייעלם, הוא ייהרג. בכל הדברים שתיארת אני רואה הזדמנויות ולא בעיות. כשהם נאלצים לפעול בצורה מאורגנת הם מייצרים נקודות תורפה. יחידת אגוז התמודדה עם חיזבאללה בהצלחה גדולה מאוד לאורך כל שנותיה והיא תדע לעשות את זה שוב".

העובדה שחיזבאללה מדבר על כיבוש יישובים בגליל משנה את הייעוד שלך?

"זה לא משנה את ה-DNA שלי. זה מחייב אולי לעשות התאמות. איך אני מתאים את עצמי לקרקע ולאויב ולאתגרים. הקטלניות שלנו עברה שדרוגים משמעותיים. השתפרנו. הנוער היום הרבה יותר חכם. אנחנו נחושים יותר. עם אמל"ח מתוחכם. יש לנו יכולות חיבוריות ושילוביות לכוחות אחרים".

אתה מתכונן ללוחמה מול ארגון דעאש?

"אתה מדבר על בעיה עתידית. כשהיא תהיה בעיה שלנו אני חושב שאנחנו יחידה שמותאמת מאוד לתת לה מענה. כי אנחנו קלים, זריזים ויודעים לפשוט על אויב בשטחים מורכבים גם כשזה שלושה וגם כשזה 30 אנשים".

הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully