וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטי תכנן לרצוח את הנסיך צ'ארלס - כדי שהארי הג'ינג'י ימלוך

מארק קולבורן, איש ימין קיצוני שחש מופלה לרעה עקב צבע שיערו, הורשע בכך שתכנן להתנקש ביורש העצר על מנת שבנו האדמוני יעלה לשלטון. "אקריב את חיי למען ירייה בודדת"

הנסיך הארי והנסיך צ'ארלס על רקע מסוק אפאצ'י, בריטניה, 2010. AP, AP
"אהרוג את ויליאם וצ'ארלס, והארי יהיה למלך". הנסיך הארי/AP, AP

הנסיך הארי אינו הבא בתור לרשת את כס המלוכה בבריטניה, אבל מתברר כי היה מי שניסה לסייע לו להתקדם לכיוון הכס. רשת "סקיי ניוז" דיווחה אתמול (שלישי) כי מארק קולבורן, פעיל ימין קיצוני מבריטניה, הורשע בכך שתכנן להתנקש בנסיך צ'ארלס - הראשון בסדר הירושה לכתר הבריטי לאחר מות המלכה אליזבת - על מנת לפנות את הכס להארי, החמישי בתור. עם זאת, קולבורן לא פסל גם התנקשות בוויליאם, אחיו של הארי והשני לכתר אחרי אביו.

קולבורן, בן בן 37, נעצר ב-3 ביוני השנה כשברשותו חומרי הדרכה לבניית פצצות, וכן את המרכיבים הדרושים להכנת הרעל ציאניד. במהלך המשפט הבהיר קולבורן כי הוא הרגיש מודר ומופלה עקב היותו ג'ינג'י, מה ששהוליד את הרצון להתנקש ביורש העצר כדי שהארי - גם הוא אדום שיער - יוכתר למלך בריטניה. בנוסף, סבל קולבורן מדיכאון ומאגרופוביה.

עוד בוואלה! NEWS:
טייס, ג'ינג'י ומהיום מיליונר: הנסיך הארי חוגג 30
מלך השמיים: הנסיך הארי הוסמך כטייס מסוק אפאצ'י
לרגל יום האיידס העולמי: הווידוי של הנסיך הארי

הנסיך הארי, קייט מידלטון והנסיך וויליאם במרפסת ארמון בקינגהאם לאחר טקס הודייה בקתדרלת סיינט ג'יימס בעת סוף שבוע חגיגות 60 שנה לכהונת המלכה אליזבת השנייה, לונדון, 5 יוני 2012. Oli Scarff, GettyImages
הנסיך הארי עם אחיו ויליאם ואשתו, הדוכסית קייט מידלטון/GettyImages, Oli Scarff

במהלך משפטו של קולבורן נחשף גם יומן שבו כתב שאין ברצונו להיות רוצח סדרתי, אולם הביע הזדהות עם פעיל ימין קיצוני נורבגי שהורשע בביצוע שני מעשי טבח במדינה ב-2011, בהם נרצחו 77 בני אדם ועשרות נפצעו.

"אני יותר כמו אנדרס ברייביק, יש לי מטרות פוטנציאליות", כתב קולבורן ביומנו האישי. "חיכיתי להזדמנות להרוג את אחד מהם (הנסיכים הבריטים), עדיף את הנסיך צ'ארלס. הוא מוגן, אבל לא יותר מדי. אקריב את חיי למען ירייה בודדת זו. אהרוג את ויליאם וצ'ארלס, והארי יהיה למלך. יש להרוג את העריצים". לאחר מותם של ויליאם וצ'ארלס, הבאים בתור למלכות הם הנסיך ג'ורג' והנסיכה שארלוט, ילדיו של ויליאם בני השנתיים והארבעה חודשים.

במהלך המשפט הודה קולבורן כי הוא זה שכתב את היומן וכי קנה חומרים כימיים, אך טען כי היה מדובר ב"פרצי זעם". "פינטזתי על להיות רוצח שכיר. הפנטזיות על פעולות טרור היו נספח בלבד", אמר קולבורן. גזר דינו צפוי להינתן בתחילת חודש נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully