וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנועה ואופנתית- מיטב האופנה והאקססוריז ביריד לנשים דתיות

אנה רויטמן

22.9.2015 / 8:20

מחאת הנשים הדתיות על המחסור בהיצע אופנתי מתאים וזמין עבורן ברשתות האופנה, הגיע גם לדרום. יריד מעצבים מיוחד שהתקיים השבוע באשדוד העניק מענה חלקי לטענות, ומה שהתרחש שם בין תאי המדידה, נתן הצצה נדירה לעולם שלם של צרכים אפנתיים ייחודיים עבור בנות המגזר

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

זו הפעם הראשונה שיריד האופנה והאקססוריז "הוד הדר לבושה" התקיים באשדוד. נשים מהמגזר הדתי והמסורתי הגיעו לאירוע על מנת לרכוש פריטי לבוש אופנתיים של מיטב המעצבות וחשפו בפני המצלמה שלל צרכים אופנתיים ייחודיים עבור תקופת החגים, והרבה מעבר לה. נורית כהן, יזמית יריד המעצבים הנוכחי כבר ערכה דומים לו ב7 השנים האחרונות לאחר שהבינה כי אין ביכולתה למצוא את מבוקשה בירידי הבגדים הקיימים.

היריד באשדוד מאפשר למעצבות למכור את מרכולתן לקהל יעד ממוקד ולנשים הדתיות להצטייד במיטב האופנה וליהנות מהנחות ייחודיות . ביריד זה אי אפשר למצוא בעלים שממתינים קצרי רוח לנשים בתאי המדידה. הכניסה היא לנשים בלבד, כדי שיוכלו למדוד את הבגדים בנוחיות ובצנעה. גם מקומן של חצאיות המיני או החולצות הקצרצרות נפקד ואותו תפסו כיסויי ראש ומטפחות.

" יש לנו צרכים אחרים בתור דתיות", אומרת טסה אומן, אחת הקונות ביריד. "בשבת אני לובשת 2-3 שמלות שונות - לבית כנסת, חברים וגם לקידוש. אני חושבת שדתיה צריכה יותר בגדים בארון יותר לעומת אישה חילונית שיכולה ללבוש ג'ינס פשוט וגופיה ועדיין להראות טוב"

בחודשים האחרונים התפשטה ברשת מחאה של צעירות דתיות שטוענות שאינן מוצאות בגדים ברשתות האופנה הגדולות. הקושי העיקרי לטענתן במציאת הבגדים, הוא להפוך אותם לצנועים. כל פריט שמתווסף, בין אם עליונית או חצאית מאריכה עול?ה לא מעט כסף ומעצבות רבות מנצלות את המצב הבעייתי לרעת הלקוחות. "אם ניקח כדוגמא את השמלות הסטנדרטיות בהרבה חנויות בירושלים – המעצבות שם יודעות יפה מאוד איך לעשות על הגב שלנו הרבה כסף. הן מעצבות בגד שקוף בשביל שנקנה עוד חולצה , ובגד קצת קצר שנקנה עוד תחתית . אנחנו מוציאות הון עתק על בגדים", כך טוענת אומן.

איריס פייביש, מעצבת בגדים למגזר הדתי והחילוני, החלה את דרכה ביצירת בגדים עבור נשים חילוניות, אך עם הזמן, בעקבות ביקוש מצד נשים דתיות החלה לייצר בגדים גם עבורן "נשים דתיות מאוד אוהבות להתייעץ עם הבעל תוך כדי הרכישה. הן מצלמות את עצמן ל'ווטסאפ', שולחות את התמונה לבעל ושואלות – מה אתה אומר ? זה צנוע מספיק ? זה מקבל את אישורך ?. הן לא אוהבות לקנות בחנות של דתיים ואוהבות להרגיש סקסיות ונשיות אופנתיות וחלק מזה זה לקנות במקומות שכולן קונות"

"כדאי שהמעצבים החילונים יתחילו להכיר את הכוח הצרכני של המגזר הדתי", אומרת נורית כהן. "הרי אין אישה דתיה שלא תתחדש בשמלה חדשה אחת לפחות לפני ראש השנה וסוכות , וזה אומר גם תוספת מטפחת ותכשיט". אחת המעצבות המוכרות במגזר - יעל רוזמרין, מספרת על מורכבות השיקולים העומדים בפני המעצבים לאישה דתיה: "יש שיקולים שאני מתחשבת בהם יותר כמו שרוול ומחשוף. אבל בסך הכול מטרתי היא לאזן סך הדברים כדי שזה באמת יצא יפה וצנוע , וגם צנוע זו הגדרה רחבה מאוד. שתי נשים יכולות להיכנס לתא מדידה עם אותה שמלה, אחת תתלונן שהשרוול קצר מדי והשנייה לא"

חלפו הימים אם כן בהם אישה דתיה נאלצה להסתפק במגוון דגמים מצומצם וצבעים אחידים. מגבלות הצניעות אין פירושן שהאישה לא יכולה להיות אופנתית, לעקוב אחר הטרנדים וללבוש בגדי מעצבים, היריד באשדוד הוא הוכחה אחת מני רבות שהכול למעשה, יכול להיות בהישג יד ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully