וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחבים (לא) מוגנים- עלייה בכמות הפריצות לבתי התושבים

אנה רויטמן

22.9.2015 / 8:10

תושבי המועצה האזורית מרחבים נמצאים תחת מתקפה של פורצים וגנבים פלסטינים. הפרצות בגדר הביטחון באזור דרום הר חברון משחררות לשטח המועצה אלפי שבח"ים מדי שבוע, וכמות הפריצות לבתים ועסקים עלתה במאות אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

תחושת חוסר האונים של תושבי המועצה מורגשת בכל שיחה ובכל מקום. בעלי בתים פרטיים, חקלאים ובעלי חנויות – כולם זכו לחוש על בשרם באופן כזה או אחר את אימת הגנבים הפלסטינים. מדי לילה מדווח מקרה פלילי בשטח המועצה. אחת הקורבנות השנה הייתה שנית זנזורי מהיישוב ניר עקיבא. " אני רואה את הרכב שלי יוצא מהמושב ועל כיסא הנהג יושב הגנב. לקח לי כמה שניות להבין שזה הרכב שלי", היא נזכרת . "הגעתי בריצה לחנייה וראיתי שהרכב איננו. מיד נפל לי האסימון שמישהו ביקר אצלי בבית. אני כבר לא יודעת מאיפה להרגיש את החוסר ביטחון. היינו מותקפים כל כך הרבה זמן מכיוון עזה, עכשיו אנחנו מותקפים בדיוק מהכיוון ההפוך".

כמות הפריצות השנה גדלה כאמור, באופן משמעותי. במושב קלחים לדוגמא, נרשמו 3 מקרי פשיעה בין ינואר לאוגוסט 2014 והשנה לא פחות מ25 מקרים. הנתונים הללו לא כוללים ניסיונות פריצה "פשוטים" לכאורה, בדיוק כמו שזה שאירע לפני כחודש לחנות של גונן אורן מהיישוב קלחים. "הגנבים נכנסו עם טנדר ושברו את קיר החנות שלי. אחר כך העמיסו ציוד ואפילו בנו מחסום על ציר הגישה הסמוך בשביל לתת להם מספיק זמן לברוח מהמשטרה דרך השטח הפתוח" .


זה אינו מקרה הפריצה הראשון איתו נאלץ גונן להתמודד. בחודש מרץ האחרון החנות שלו נפרצה על ידי גנב שנכנס עם רכב דרך השדות היישר לחנות שלו. מאז הוא סלל שוחה מסביב לחנות ודאג להתקין מערכות התרעה חדישות.

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים טוען כי שוהים פלסטינים בלתי חוקיים הם מקור כל הצרות ודרוש מענה תכליתי ומהיר לבעיה מהממשלה. "כיוון שהאזור שלנו כפרי קל מאוד לגנבים להיכנס לצאת מ"החצר האחורית" לשטחים הפתוחים. אי אפשר לתפוס אותם. הם עוברים מיישוב ליישוב. לא נתפוס אותם אם לא ניצור את מרכיבי הביטחון, כמו גדרות תעלות וסוללות עפר, תאורה, שערים ומצלמות. יש פרצה בגדר הביטחון באזור דרום הר חברון והיא מאוד מעיקה עלינו. על פי נתוני המשטרה נכנסים מדי שבוע כ3000 פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים לאזור המועצה. מדינת ישראל חייבת לקחת על עצמה את הטיפול בסגירת הפרצה".


חגג' פנה לאחרונה לשרי הביטחון ובטחון הפנים בדרישה לקבל אמצעים כמו גדרות, מצלמות אבטחה וכלי רכב נוספים לרכזי הביטחון שלו. אותם אמצעים כבר הוכיחו את עצמם בעבר ביישוב אחר במועצה. אחרי שגויס תקציב דומה הם הותקנו ביישובים פעמי תש"ז ומבועים ורמת הפשיעה בהם ירדה בתשעים אחוז על פי נתוני המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully