וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שובו ארצה: העבריין אלי מוסלי נעצר בחשד לחיסול כפול מ-2012

21.9.2015 / 15:24

ראש ארגון הפשע במרכז, שהיה בחו"ל בזמן גל המעצרים בתיק, נעצר בחשד למעורבות ברצח דניאל סמרה ואוהד פרנקו. לפני כמה חודשים הוגשו כתבי אישום בפרשה נגד "חיילים" בארגון. עורך דינו של מוסלי: "המעורבות שלו 'עמומה'"

צילום: דוד קורן עריכה: שניר דבוש

(מעצרם של חברי ארגון הפשיעה של מוסלי, בחודש אפריל)

המשטרה עצרה היום (שני) את אלי מוסלי, ראש ארגון הפשע ממרכז הארץ, בחשד למעורבות ברצח הכפול של דניאל סמרה ואוהד פרנקו בראשון לציון ב-2012. בחודש אפריל האחרון נעצרו 20 חשודים, בהם אחיו יוסי ואביו ניסים, בחשד למעורבות בחיסול הכפול, כמו גם ברצח נוסף ובניסיון לרצוח את יריבם - מוטי חסין. אלי מוסלי, שנעצר היום, היה בחו"ל בעת ביצוע גל המעצרים, ועם שובו לישראל הוא נלקח לחקירה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשלושה ימים.

בא כוחו של מוסלי, עו"ד מוטי כץ, טען בפני בית המשפט כי המעורבות של מרשו בכתב האישום "עמומה למדי וגם מנוסחת בצורה עמומה". עוד אמר כי מוסלי ידע שהוא מופיע בכתב האישום ושלא הייתה לו שום סיבה לחשוש לחזור לארץ. "אין פה עילה למעצר, ויש פה התנהלות מוזרה".

בנוגע לפרסום לפיו עד המדינה בתיק יצא מהתכנית להגנת עדים בשל סחבת בתיק הוסיף: "אין שום חשש שעד המדינה ייפגע. לא קרה לו שום דבר".

עוד בנושא
כמו ארגון ביון: כך פעלו המחסלים המקצוענים של האחים מוסלי
כתבי אישום בגין רצח נגד חברי ארגון הפשיעה של מוסלי
הטעות שעלולה להוביל לקריסת אימפריית הפשע של האחים מוסלי
הבסטיונרים מהשוק שהפכו לארגון הפשע העשיר והמאיים בגוש דן

ראש ארגון הפשע אלי מוסלי, בית משפט השלום ראשל"צ. ספטמבר 2015. דוד קורן
מוסלי, שנעצר, בבית המשפט/דוד קורן

"קיים חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לחשוד", מסר השופט מנחם מזרחי. עם זאת, הוא הורה על הארכת מעצר של שלושה ימים בלבד, וזאת בניגוד לעמדת המשטרה שביקשה מעצר של 14 ימים נוספים. "יש להביא בחשבון את העובדה שיום הכיפורים בפתח, על כל המגבלות שיש ליום זה ביחס לחקירה", הסביר. "אני סבור שיש להיעתר לבקשה, אך בתקופת המעצר תתכבד המבקשת ותגיע עם עמדה סופית מה בדעתה לעשות בתיק זה".

לפני ארבעה חודשים, בתום חקירה מורכבת וממושכת של חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מרכז וימ"ר תל אביב, גובשה תשתית ראייתית לכתבי אישום נגד חברי ארגון הפשיעה של האחים מוסלי - בהם אלון מימון, האחים רועי ושי אשולי, קובי מרציאנו, ליאור גרינברג, ניר דבח, אביאל ווהל ועמרם כהן. הם נחשדו במעורבות במספר מקרי רצח, בהם זה של פרנקו וסמרה, בקשירת קשר למעשי רצח, בהחזקת אמצעי לחימה ועוד.

סכסוך דמים מתמשך שגבה כבר לפחות ארבעה קורבנות משני הצדדים

החוקרים טענו בזמנו כי חיסולו של אבי דוד, אחד ממקורביו של יוסי מוסלי בבת ים לפני כארבע שנים, הובילה לסכסוך הדמים בין ארגון הפשיעה של המשפחה לזה של חסין.

לפי החוקרים, אנשי מוסלי חיסלו לפחות שלושה אנשים כנקמה על הרצח שהם ייחסו לחסין ולאנשיו, החיסול הכפול וכן הרצח של ברוך כהן מבת ים. הם התכוונו לחסל גם את חסין עצמו אך לא עלה בידם לעשות כן. נגד חסין הוגש כתב אישום בגין הרצח, אולם הוא זוכה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, והפרקליטות ערערה על כך לבית המשפט העליון.

מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, שיבח בחודש מאי את עבודת היחידות וציין כי מדובר ב"חקירה שהרימה מסך מעל התנהלות ארגון פשיעה, תוך חשיפת חשודים בביצוע סדרת מקרי רצח שהתבצעו במרכזי אוכלוסייה. מדובר בפרשה שתשפיע באופן מהותי על יכולת הפעולה של ארגון פשיעה מהגדולים בארץ".

(עדכון ראשון: 15:04)

רצח כפול בראשון לציון, פברואר 2012. דרור עינב
זירת החיסול של פרנקו וסמרה, לפני שלוש שנים בראשון לציון/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully