וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן לח"כים הערבים: "פעולות ישראל בהר הבית מסכנות האזור"

המלך נפגש בעמאן עם כמה מחברי מפלגת "הרשימה המשותפת" כדי לדון באירועים האחרונים בהר הבית. "המתחם יישאר שלם, לא תהיה בו שותפות והוא לא יחולק" הדגיש המלך. בנוסף, הוא הזהיר כי "האירועים יכולים להסלים את הסכסוך הדתי באזור"

צילום: חטיבת דובר המשטרה

(העימותים בהר הבית במהלך ראש השנה)

מלך ירדן עבדאללה נפגש היום (ראשון) עם כמה מחברי "הרשימה המשותפת" בעמאן ודן עמם באירועים האחרונים בהר הבית. על פי הודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית, במהלך הפגישה המלך הביע את תמיכת מדינתו בעם הפלסטיני, והציג את הפעולות שעושה ירדן כדי להגן על המקומות הקדושים בירושלים.

לפי ההודעה, המלך עדכן את המשלחת בשיחות שקיימו גורמים רשמיים במדינתו עם מקביליהם ממדינות האזור ומהקהילה הבינלאומית בנוגע להפסקת "המעשים התוקפניים וההפרות הישראליות במסגד אל-אקצא". כמו כן, הוא הדגיש כי "המתחם יישאר שלם, לא תהיה בו שותפות והוא לא יחולק".

עוד נמסר כי המלך הזהיר מהמשך "ההתגרות הישראלית בירושלים ובמקומות הקדושים שבה, וניסיונותיה של ישראל לייהוד המקומות הקדושים, שלהן השלכות מסוכנות לביטחון האזור והיציבות, ואשר יכולות להוביל להסלמת הסכסוך הדתי באזור". הוא ציין כי ירדן תמשיך להתנגד לכל "ההפרות והפעולות הישראליות", והדגיש את חשיבות התפקיד של ההנהגה הערבית בישראל, "התומכת במאמצים להגנה על ירושלים והמקומות הקדושים שבה".

עוד כתבות בנושא:
אבנים יודו על שוטרים בבירה; אושר גיוס מילואים חריג במג"ב
אבו מאזן: לא ניתן לישראלים ללכלך את הר הבית ברגליהם המטונפות
התכנית המשטרתית נגד הארגונים הפלסטינים שמבעירים את הר הבית

חברי כנסת מהרשימה המשותפת בפגישה עם עבדאללה מלך ירדן, ספטמבר 2015. סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", מערכת וואלה! NEWS
חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בפגישה עם המלך עבדאללה/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה"

בפגישה נכחו חברי הכנסת אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה, טלב אבו עראר, אוסאמה סעדי ועאידה סלימאן. מהצד הירדני, מלבד המלך, נכחו גם הנסיך הירדני ראזי בן מוחמד, אחד מיועציו הבכירים של המלך לענייני דת, וכן ראש הלשכה המלכותית ומנהל משרדו של המלך.

בהודעה שפרסמו חברי מפלגת הרשימה המשותפת לאחר הפגישה, טענו כי המלך תהה מה נתניהו רוצה להשיג מהנעשה בהר הבית, והדגיש כי הוא עוקב מקרוב אחר המתרחש במתחם. בנוסף, לדברי חברי הכנסת, המלך הביע הערכה לעמדתם ולפעילותם במסגד אל-אקצא.

אחמד טיבי  במטה בנצרת, מרץ 2015. יותם רונן
"הצגנו את תפיסתנו כלפי התכנית המסוכנת של נתניהו". טיבי/יותם רונן

על פי ההודעה של סוכנות הידיעות הירדנית, הודו חברי "הרשימה המשותפת" למלך "על מאמציו למען המקומות הקדושים בירושלים והשמירה על זהותם הערבית והאיסלאמית". כמו כן נמסר כי הם הביעו את נכונות ההנהגה הערבית בישראל לתמוך בתהליך השלום "ועצירת התוקפנות הישראלית בירושלים".

בריאיון שהעניק ח"כ טיבי לסוכנות הידיעות הירדנית, אמר כי "אנו חברי הוועדה לענייני ירושלים ב'רשימה המשותפת' הגענו לפגישה עם המלך עבדאללה כדי להציג לו את תפיסתנו כלפי התכנית המסוכנת שמתכננים ממשלת ישראל ובנימין נתניהו בהר הבית, והיא ההפרות החוזרות במסגד אל-אקצא". לדבריו, במהלך הפגישה "הסכמנו על המשך שיתוף הפעולה בין הוועדה לענייני ירושלים והצד הירדני בכל הנוגע לשמירה על מסגד אל-אקצא, כך שיהיה מקום תפילה למוסלמים – כך היה וכך יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully