וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם רעים": היחסים העכורים בין מלכה למח"ש ישפיעו על משפט פישר?

20.9.2015 / 17:52

הדם הרע בין הצדדים התעצם לאחר שביקשה מח"ש להטיל על מלכה את העונש הגבוה ביותר שסוכם ביניהם, ובעקבות הסירוב לאפשר לו שעת אוורור עם ילדיו בגינה ציבורית. במח"ש מבינים שכעת שיתוף הפעולה בעייתי ומקווים שבהמשך מלכה יירגע והכעס יישכך

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

חילופי דברים קשים התנהלו היום (ראשון) בתום דיון גזר הדין של ערן מלכה בבית המשפט המחוזי בירושלים בין אשתו קרן לנציגת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עו"ד קרן אלטמן. "אתם רעים, רעים!", קראה מלכה לעבר אלטמן שהשיבה: "אני מבינה ללבך". "את לא", ענתה מלכה בכעס. זהו אקורד הסיום למערכת יחסים עכורה שניצניה החלו להתגלות כבר בדיון הקודם שבו הורשע מלכה, על פי הודאתו, בעבירות של קבלת שוחד. בוודאי לא מסוג היחסים שאנחנו בדרך כלל רואים בין המדינה לעדים שלה, והם מעוררים סימני שאלה נוכח העובדה שלמלכה ולמח"ש עוד דרך ארוכה לפניהם. מלכה צפוי להעיד בתיק נגד רונאל פישר, רות דוד ויתר הנאשמים כעד תביעה מרכזי.

מלכה נשלח היום לשמונה שנות מאסר ומצד אחד מדובר בעבירות חמורות במיוחד. לפי גזר הדין של השופט יעקב צבן, "הנאשם, קצין משטרה בכיר בתפקיד בכיר ורגיש, ביצע שורה של עבירות לאורך ימים כחלק מתכנית עבריינית שיטתית וכמעט ממוסדת, כשהוא מנצל את רום תפקידו ומעמדו, יוזם פעילות, מקבל שוחד וממשיך פעם אחר פעם. הנאשם פגע בעבודת המשטרה הן במקרים ספציפיים והן בתדמיתה ובאמון הציבור. הנאשם לא היה רק שומר סף של שלטון החוק, תפקידו היה מהותי עוד יותר, כמי שאמון להחזיק ולחזק את יסודות הבניין של שלטון החוק, אך הוא מעל, לא החזיק ולא חיזק אלא כרסם שוב ושוב ביסודות אלה".

לקריאה נוספת:
ערן מלכה פרץ בבכי בדיון הטיעונים לעונשו: "רציתי להתאבד"
העליון קבע: רפ"ק ערן מלכה יישאר במאסר עד תום ההליכים
רפ"ק ערן מלכה עתר לבית המשפט: הוציאו אותי מהבידוד בכלא

גזר דין לערן מלכה, בית משפט מחוזי ירושלים. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
מלכה בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

מצד שני, מדובר בעונש לא קל למי שבחר להודות בעבירותיו ולסייע בפיצוח התיק. אמנם מלכה לא נענש כלכלית ומשפחתו עדיין זוכה לקבל מדי חודש את כספי פנסיית השוטר שלו, ותמשיך לקבל גם כשיהיה בכלא. אולם, לא בטוח שאם היה בוחר לא להודות ולנהל משפט רגיל – היו נגזרות עליו שנות מאסר רבות יותר. נוסף על כך, מלכה החל למסור גרסה עוד בטרם חתם על הסדר - מה שאפשר את חיזוק וביסוס הראיות בתיק - ולכן ניתן גם להבין מדוע הוא חושב שמח"ש לא נהגו איתו בהגינות.

עוד באותו נושא

"יש לו כסף? אני מביא אותו עוד הלילה": השיטה של פישר ומלכה

לכתבה המלאה
רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
רונאל פישר בבית המשפט/נועם מושקוביץ

מה יהיה הלאה? במח"ש מודעים לדם הרע בין הצדדים שהתעצם היום בבית המשפט כאשר סירבו עו"ד אלטמן ועו"ד ליאורה נהון לאפשר למלכה לצאת מדי יום, בשבועיים וחצי ששוחרר לביתו, לשעת אוורור עם ילדיו בגינה ציבורית שליד הבית. מלכה כלוא בתנאי בידוד בשל הידע הרב שהוא אוצר כחוקר משטרה בלהב 433. בקרבתו של מלכה כועסים גם על החלטת מח"ש לבקש את העונש הגבוה ביותר שסוכם בין הצדדים - עשר שנות מאסר.

עורך דינו של מלכה, עופר ברטל, אמר כי למרות הכעס מרשו צפוי להעיד כרגיל, עדות אמת בלבד. אלא שגם במח"ש מבינים ששיתוף הפעולה שאמור להתקיים בין הצדדים הוא בעייתי לנוכח האירועים האחרונים ומקווים שבהמשך מלכה יירגע והכעס יישכך. במקרה הקל יותר, אם יבחר מלכה לשתוק - במח"ש יבקשו להגיש את הודאותיו במשטרה. במקרה הגרוע יותר, צפויה עדותו להיות כאב ראש מסוג חדש עבור מח"ש.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully