וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהאוויר: פיצוץ מכוניות תופת במובלעות של אסד באידליב

ג'בהת א-נוסרה תיעד מהאוויר מתקפה בכפרים פועא וכפריא, הנמצאות בשליטת המשטר. במקביל, 75 מורדים סורים שאומנו על ידי ארה"ב נכנסו למדינה דרך טורקיה במטרה להיאבק בדאעש

ספק 500

קואליציה של ארגוני מורדים סורים, ובהם ג'בהת א-נוסרה, ביצעו בסוף השבוע מתקפה נרחבת על שתי עיירות שיעיות בצפון-מערב סוריה, שבמהלכה פוצצו שבע מכוניות תופת ושיגרו כ-400 רקטות לעברן. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום (ראשון) כי במתקפה של "צבא הפתח" בפועה ובכפריא שבמחוז אידליב, נהרגו עשרות אנשים משני הצדדים, בהם כ-40 לוחמים בשורות משטרו של בשאר אסד. כמו כן, היום הוכרזה הפוגה הומניטרית בקרבות בשתי העיירות כמו בעיר זבדאני ובעיירה מודאבא שבפרברי דמשק.

המחוז שגובל בצפונו בטורקיה נשלט ברובו המוחלט על ידי הקואליציה של הארגונים האסלאמיים, שמכתרים בתקופה האחרונה את אלפי התושבים המתגוררים בשתי העיירות שנותרו בידי השלטון. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, ביום שישי פרצו קרבות עזים בין צבא אסד לבין ארגוני המורדים, שבסיומם הצליחו האחרונים להתקדם. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי כוחות המשטר מנעו מכמה מכוניות תופת להגיע ליעדיהן ופוצצו אותן בטרם עשו זאת.

הפצצות ג'בהת אל-נוסרה במחוז אידליב, 20 בספטמבר 2015. יוטיוב, צילום מסך
ההפצצות של ג'בהת אל-נוסרה על פועא/צילום מסך, יוטיוב

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 75 מורדים סורים שאומנו על ידי ארצות הברית במטרה להילחם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נכנסו בשישי האחרון לצפון סוריה. ראמי עבד א-רחמן, יו"ר הארגון, אמר כי המורדים חצו לסוריה מטורקיה ב-12 כלי רכב המצוידים בתת-מקלע.

צבא ארצות הברית החל בתכנית האימונים בחודש מאי השנה, במטרה להכשיר 5,400 לוחמים בשנה. עם זאת, ברביעי האחרון הודה גנרל לויד אוסטין, מפקד הפיקוד המרכזי בצבא האמריקני, בשימוע בקונגרס, כי התכנית לא משיגה את יעדיה, וציין כי רק ארבעה או חמישה לוחמים פועלים כעת בסוריה. התכנית נתקלה בקשיים מתחילתה, כשחלק מהמחזור הראשון של הלוחמים, שמנה פחות מ-60 לוחמים, הותקפו על ידי ג'בהת א-נוסרה עם חזרתם לשטח סוריה. חלקם נתפסו ונהרגו והיתר התפזרו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כמו כן, ארגון המורדים הסורי "צבא האיסלאם" טען בסרטון שהעלה לרשת כי תקף את הבסיס האווירי בסוריה, שאליו טוענים גורמים במערב שרוסיה העבירה ציוד צבאי ואף הציבה חיילים במטרה לסייע למאבקו של אסד במורדים. המורדים טוענים כי תקפו מטוס תובלה רוסי שהיה בשדה התעופה.

לפי פרסומים זרים, הצבא הרוסי הקים בשבועיים האחרונים מקום בבסיס צבאי, שכולל בין היתר מטוסי תקיפה מסוג סוחוי Su-24 וסוחוי 25, טנקים, נגמ"שים, כלי שיט, יחידות עילית לפעולות נקודתיות והגנה, ומערכות לוחמה אלקטרונית, בקרה אווירית ומכ"ם. לדברי גורמי ביטחון בישראל, עד כה נהרג לפחות חייל רוסי אחד על אדמת סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully