וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחשין כתב "גל צדק": המפכ"ל המיועד והשופט שגונן עליו

יהושע בריינר

19.9.2015 / 20:49

שופט העליון בדימוס שהלך לעולמו פעל בנמרצות להשיב את גל הירש לשורות הצבא, אחרי שהודח בעקבות תפקודו במלחמת לבנון השנייה, ואף פנה בעניין לאחרונה לשר הביטחון. היום הגיע האוגדונר לשעבר לנחם את משפחתו: "יחסר לי מאוד"

צלמים זמניים מורשים

(הריאיון האחרון שהעניק חשין בחודש שעבר, באדיבות רשת ב' של קול ישראל)

המפכ"ל המיועד, תת-אלוף (במיל') גל הירש, היה בין אלה שהגיעו היום (שבת) לנחם את משפחתו של שופט העליון לשעבר מישאל חשין, שהלך לעולמו. חשין, חבר בתנועה לאיכות השלטון שבחן באופן עצמאי את התנהלותו של המפכ"ל המיועד במהלך מלחמת לבנון השנייה, פעל נמרצות להשיב את האוגדונר שהודח לשירות בצבא. בין היתר, פנה לרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, למחליפו בני גנץ ואף לשר הביטחון משה יעלון.

לפני כמה חודשים פרסם חשין גילוי דעת, שבו טען כי להירש נעשה עוול. "העונש שהוטל על גל לא היה בו צדק מכל וכל", כתב חשין לאחר פגישות ארוכות עם הירש ולאחר שלדבריו בדק את התנהלותו במלחמה, "גל צדק בתביעתו לקיים בעניינו הליך של שימוע, ומטעמים שלא נתבררו לא הוסקה בצבא המסקנה הנדרשת והיא להחזירו לשירות". הקריאה של חשין וכן זו של השופט אליהו וינוגרד, שעמד בראש ועדת הבדיקה למלחמת לבנון השנייה, היו בין הגורמים שהובילו את השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות את הירש לתפקיד מפכ"ל, חרף הביקורת הציבורית נגדו.

עוד בנושא
"היה מענקי המשפט הישראלי": נפרדים מהשופט בדימוס מישאל חשין
שופט בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין הלך לעולמו

המפכ"ל המיועד גל הירש על שופט העליון לשעבר מישאל חשין. פייסבוק, צילום מסך
הירש וחשין/צילום מסך, פייסבוק

היום, אחרי ביקור הניחומים בביתו של חשין, כתב הירש בעמוד הפייסבוק שלו: "הוא היה משפטן מבריק וידוע שכתב מילים אלמותיות מעצבות ומשפיעות. בשבילי הוא קודם כל מישה. בבית שלנו מישה הוא חבר יקר, אדם חם, אהוב. נפרדתי ממנו היום והוא יחסר לי מאוד מאוד, לעולם לא נפסיק להתגעגע".

רק לפני חודשיים הפנה הירש את העוקבים אחריו בפייסבוק למאמר שכתב חשין, ובו הוא משבח אותו ו"מטהר" אותו מהאשמות שהוטחו בו בנוגע לתפקודו בימי מלחמת לבנון השנייה ולפניה. "דברי השופט מישאל חשין על 'פרשת גל הירש'. למי שטרם קרא, מדובר בטקסט לא-שיגרתי".

הלווייתו של חשין, שהיה בין היתר המשנה לנשיא בית המשפט העליון, תיערך מחר בשעה 17:30 בקיבוץ גבעת השלושה. חשין הלך היום לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה והוא בן 79.

תא"ל במילואים גל הירש בביקור ניחומים בביתו של השופט מישאל חשין בהרצליה, 19 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
הירש מגיע לנחם את משפחת חשין, היום/שלומי גבאי

הפוסט של הירש לפני חודשיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully