וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרקטה שהרעידה מחדש את שדרות: "מפחדים לחזור לימי 'צוק איתן'"

19.9.2015 / 0:45

אחרי שנה של שקט, שוב נשמעו בשדרות למודת הסבל אזעקות צבע אדום. התושבים, שהעזו לחלום על שגרת חיים נורמלית, שוב רצו למקלטים בערב שבת. "זה לוקח אותנו אחורה, וזה פשוט מפחיד". בעזה מדווח על נטישת מפקדות

(צילום: שי מכלוף וניב כליף)

"אני מקווה שבכנסת יסתכלו עלינו ויראו כמה אנחנו מפחדים ואת כל הטראומות שיש לנו מגיל קטן", כך אמרה אמש (שישי) לירוי מלכה בת התשע משדרות, בעקבות התפוצצות הרקטה מוקדם יותר בעיירה. זו הייתה הרקטה הראשונה שנופלת בעיר למודת הסבל מאז תום מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, והיא העירה מחדש את החששות של התושבים - שלא מוכנים לשוב לשגרת האזעקות והמקלטים.

"נפל קסאם ואיך שזה קרה רצתי לממ"ד", המשיכה מלכה וסיפרה על התרגולת שכבר מוטמעת בקרב ילדי קו העימות. "סגרתי את הדלת וישבתי בחדר. קראתי לכל המשפחה ונשארנו במקלט". על אף קור הרוח שילדים בגילה נדרשים לו, היא לא הסתירה את התחושות הקשות: "אני מפחדת. הייתי מטופלת ב'חוסן' אצל פסיכולוגית, והם עזרו לי להתגבר. ועכשיו זה מחזיר אותי אחורה".

"באמצע ארוחת שישי שמענו פיצוץ, ורק לאחר מכן היה 'צבע אדום'", סיפר תושב העיר עומרי ראובני, "יצאנו החוצה וראינו עשן. אנחנו רגילים לזה. אחרי שנה של שקט, מאז צוק איתן, זה קצת הפתיע אותנו, ארוסתי חוששת שזה יחזור לשדרות".

בעקבות ירי הרקטה, ונוכח האפשרות של תגובה ישראלית, ברצועה דווח שפונו מפקדות הפלגים בעזה מחשש למתקפה של צה"ל. כמו כן, ישנה תנועה ערה של מזל"טים בשמי הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
3 שוטרים נפצעו בהפרות סדר בבירה: "עברנו מבלימה להתקפה"
מגבירה את הלחץ: מצרים התחילה להציף את המנהרות של חמאס
הניה לשליח האו"ם: מוכן שהרשות תחזור לשלוט בעזה

נזק לאוטובוס מפגיעת רקטה בשדרות. שי מכלוף
"האווירה בבית קשה". אזור נפילת הרקטה, אמש/שי מכלוף

הרקטה ששוגרה מרצועת עזה גרמה נזק לאוטובוס חונה, והרסיסים הסבו נזק למחסן סמוך. אישה בת 40 תושבת העיר פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה וצלצולים באוזניים. מצבה קל והיא מטופלת בחדר המיון. כוחות משטרת שדרות בפיקוד מת"ח שדרות סגן-ניצב אפי שיימן וחבלני משטרת מרחב לכיש הגיעו לזירת הנפילה.

"האוטבוס נפגע ונשברו זכוכיות", סיפר נהג האוטובוס יהושע אל גזר. "המחסן שלי בבית נפגע, התריסים בבית נשברו והבנות שלי נבהלו. שמענו 'בום' חזק, אבל לא שמענו התראה. ראינו יציאת עשן. האווירה בבית קשה, הטיפטופים מקשים עלינו. היינו בסוף הארוחה והיה מבהיל".

(עדכון ראשון: 22:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רקטה התפוצצה על אוטובוס בשדרות 18 בספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
"היינו בסוף הארוחה וזה היה מבהיל". האוטובוס שניזוק בשדרות/חטיבת דובר המשטרה
רקטה התפוצצה על אוטובוס בשדרות 18 בספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
אזור הנפילה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully