וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבירה את הלחץ: מצרים התחילה להציף את המנהרות של חמאס

כוחות של צבא מצרים הציפו את המנהרות שהיו בשימוש החמושים והמבריחים בעזה, כדי להוציא אותן מכלל שימוש. המצרים מתכננים להפוך את אזור החיץ לשופע בבריכות דגים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(צבא מצרים הורס בתים בגבול עזה לצורך בניית אזור החיץ, לפני כשנה)

צבא מצרים התחיל להציף את המנהרות ששימשו את החמושים ואת המבריחים הפלסטינים להחדיר לתוך רצועת עזה חומרים וסחורות – כך דווח אתמול (שישי) ברשת BBC. מדובר בצעד נוסף של המצרים במאמץ לחיסול פרויקט המנהרות – שהוא חלק מהמלחמה בטרור בסיני. לאחרונה, דחפורים פועלים באזור הגבול שבין הרצועה ובין מצרים על מנת להפוך את האזור לשופע בבריכות דגים.

מאות מנהרות שבנו הפלסטינים היו בשימוש תדיר עד שהמצרים החליטו בשנים האחרונות "להיפטר" מהמטרד הזה. עם זאת, חלק מאלה שנהרסו בידי המצרים שופצו, וכמה אחרות נבנו מחדש. המנהרות שנועדו לעקוף את הגבול עם מצרים, היוו חלק משמעותי בכלכלת עזה – שנמצאת תחת מצור ישראלי מאז 2007 – עת עלה חמאס לשלטון. ארגון הטרור האשים את מצרים בשיתוף פעולה עם ישראל, ובהגברת הבידוד של רצועת עזה.

אם לא די בכך, הרשויות המצריות הרסו בתקופה האחרונה מאות בתים של פלסטינים וכן פינתה משפחות רבות מאזור החיץ – שם היא החליטה להקים רצועת ביטחון.

הסיבה לאקט המצרי נעוץ בהתגברות הטרור בחצי האי. מאז 2013 כשהופל הנשיא דאז מוחמד מורסי, אירעו תקריות קטלניות רבות בסיני שגבו את חייהם של עשרות לוחמים מצבא מצרים, כמו גם של אזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
בקבוקי תבערה ואבנים בהפרות סדר בירושלים: 3 שוטרים נפצעו
אחרי יומיים: מוחמד עלאן הפסיק את שביתת הרעב
הניה נפגש עם שליח האו"ם למזה"ת: מוכן שהרשות תחזור לשלוט בעזה

(עדכון ראשון: 20:00)

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
אנשי חמאס במנהרה ברצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully