וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר הנוצרי שדורש כסף מהמדינה ומשמיע את ההמנון הפלסטיני

משה שטיינמץ

20.9.2015 / 0:21

כבר שבועיים שבתי הספר הנוצריים שובתים ודורשים מהמדינה תוספת תקציב והכרה. ואולם, בסרטון ממרץ האחרון נראים התלמידים בבית ספר באעבלין עומדים למשמע המנון פלסטיני לאומי. משרד החינוך: "הנושא ייבדק ויטופל"

עריכה: מתן חדד

כבר יותר משבועיים ש-33 אלף תלמידי בתי הספר הנוצריים ברחבי הארץ שובתים בשל הקיצוץ בתקציבי משרד החינוך וההגבלה על תשלומי ההורים שמתיר להם המשרד לגבות. אלא שלצד הדרישה בהכרה בהם כבתי הספר החרדיים, ישנם בתי ספר נוצריים שבכלל לא רואים בישראל כריבון, אלא בפלסטין. כך עולה מסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS, שבו נראה פאנל שנערך ערב הבחירות האחרונות בבית הספר "מר אליאס" שביישוב אעבלין במהלכו נשמע ההמנון הפלסטיני. בפאנל השתתפו גם חברי הכנסת איימן עודה, באסל גטאס, מסעוד גנאים ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת.

לקריאה נוספת:
בתי הספר הנוצריים לא יפסיקו את השביתה: "נמשיך במאבק"
מנהל בית ספר נוצרי: "אי אפשר שכל העול ייפול על ההורים"
"אכזבה ואומללות": הורים ותלמידים נוצרים הפגינו מול בית בנט

תלמידים בבית ספר נוצרי באעבלין שרים המנון פלסטיני. צילום מסך
ההמנון הפך פופולרי במדינות ערב כשיר תמיכה בפלסטינים. עומדים למשמע ההמנון בבית ספר באעבלין/צילום מסך

האירוע נפתח בשירת "מוטני מולדתי", שיר המשמש כהמנון בלתי רשמי של העם הפלסטיני. בסרטון נראים התלמידים עומדים כשהם שרים את הפזמון ואף מניחים יד על חזם. השיר נכתב על ידי המשורר הפלסטיני איבראהים טוקאן בשנות ה-30 והפך להמנון העם הפלסטיני, עד שהוחלף עם הקמת הרשות הפלסטינית בשיר "פדאא'י". "מוטני" התקבל אף כהמנון עיראק והפך פופולרי במדינות ערב כשיר תמיכה בעם הפלסטיני. בין מילותיו: "מולדתי, הנוער לא יתעייף עד עצמאותך, או עד מותו", וכן "מולדתי, החרב והעט, לא המילים והמריבה הם סמלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הערבים מנסים לנצל את משבר החינוך הנוצרי כדי להכפיש את ישראל"

במשרד החינוך רואים בחומרה את האירוע ומסרו: "הנושא ייבדק ויטופל בכל האמצעים העומדים לרשות המשרד, במידה ויתברר כי בית הספר פעל בניגוד לחוזר מנכ"ל".

יו"ר ועד הקצינים הנוצרים שאדי חלול טען בדבריו לוואלה! NEWS כי "הערבים מנסים לנצל את המשבר של החינוך הנוצרי כדי להכפיש את ישראל בעולם". הוא הוסיף כי "משרד החינוך צריך לדרוש מה שטוב לנו כנוצרים ומה שטוב לישראל ולדחות את ההתערבות הערבית שמטרתה להכפיש את השם של ישראל בעולם ולתקוע טריז בין המדינה לנוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully