וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים: מוחמד עלאן הפסיק את שביתת הרעב

18.9.2015 / 15:06

השבוע נעצר שוב פעיל הג'יהאד האיסלאמי בצו מעצר מנהלי של אלוף פיקוד המרכז. לאחר מעצרו הוא שב לשבות רעב, אך היום החליט לשוב לאכול. ככל הנראה, הסיבה היא שחרורו האפשרי בנובמבר

עריכה: ניר חן

העציר הביטחוני מוחמד עלאן סיים היום (שישי) את שביתת הרעב שבה החל השבוע, לאחר שנעצר מחדש בצו מעצר מנהלי בצאתו מבית החולים ברזילי שבאשקלון. עלאן, איש הג'יהאד האיסלאמי, שבת רעב במשך כחודשיים עד שהוקפא מעצרו המנהלי בהוראת בג"ץ בחודש שעבר. לאחר שמצבו השתפר ולא נשקפה יותר סכנה לחייו הפשיר השבוע אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, את צו המעצר והוא נעצר מחדש. עם מעצרו הוא שב לשבות רעב, אך היום החליט לסיים את השביתה. ככל הנראה, הסיבה לכך היא כי תחולת הצו המקורי היא עד נובמבר הקרוב, אז הוא אמור להשתחרר סופית.

השבוע, על רקע איומים של גורמי ג'יהאד ברצועת עזה כי ינקמו בישראל על היחס לעלאן, הוצבו סוללות "כיפת ברזל" באשדוד וברחובות. גורם ביטחוני מסר כי ההחלטה על הצבת הסוללות היא בהתאם לנוהל. "בצה"ל מתבצעות הערכות מצב על בסיס שינויים בשטח ועל בסיס מודיעין. הצבת המערכת באזור אשדוד נעשתה בהתאם להערכת מצב", אמר.

עוד בנושא:
"כיפת ברזל" הוצבה באשדוד וברחובות; עלאן חידש את שביתת הרעב
מוחמד עלאן שוחרר מבית החולים - ונעצר שוב בצו מנהלי
אחרי שחרור עלאן: מהומות נוספות בין יהודים לערבים בברזילי

מוחמד עלאן, עציר בטחוני שובת רעב. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
צפוי להשתחרר בנובמבר. מוחמד עלאן/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

לפני כחודש, עם ההודעה על החלטת בג"ץ להקפיא את צו מעצרו, אמר עלאן כי "הניצחון והכרת הטוב והתודה הם בזכות האל". לדבריו, המאבק שלו, שהסתיים בהחלטה להקפיא את המעצר המנהלי נגדו ושהוביל לסיום שביתת הרעב, הצליח "הודות לאנשים הטובים שעמדו לצדו ולצד המשפחה". בין היתר ציין את אלה שהפגינו למענו מול בית החולים "ובכל מקום שבו היו אחינו". בנוסף, עלאן אמר כי הוא "רוצה להודות לעורכי הדין ולמגזר הערבי בישראל. אתם בני עם אחד. בעזרת השם שבכל אסון עמדתנו תהיה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully