וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש לקצינה שנפצעה בזמן סיכול חדירה ממצרים: "חתרה לניצחון"

17.9.2015 / 18:55

סרן אור בן יהודה, שהייתה מפקדת פלוגה בקרקל, נפצעה מירי נ"ט בקרב מול חמושים שניסו להבריח ארצה סמים לפני שנה. היא תקבל צל"ש מאלוף פיקוד דרום, ולוחם נוסף יקבל צל"ש ממפקד החטיבה. בנוסף, פורסמו הקלטות הקשר מהתקרית: "חמושים עם סולמות בגדר". האזינו

עריכה: שניר דבוש

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אישר היום (חמישי) להעניק צל"ש אלוף לסרן אור בן יהודה, קצינת צה"ל שנפצעה מירי נ"ט בזמן סיכול ניסיון חדירה והברחת סמים לישראל בגבול מצרים. על חלקה בתקרית שאירעה באוקטובר שעבר היא תקבל צל"ש מידי אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן. גם סמל-ראשון (במיל') יורי זויב שהשתתף בפעולה יקבל צל"ש מידי אלוף-משנה יהודה הכהן, מפקד חטיבה מרחבית שגיא, האחראית בין היתר על אבטחת גבול מצרים. "השניים לחמו תוך גילוי יוזמה, נחישות, דבקות במשימה וחתירה לניצחון במסגרת האירוע ועל כן יוענק להם ציון לשבח", נמסר מדובר צה"ל.

בנוסף, פורסמו הקלטות הקשר מהאירוע, שבו נפצעה הקצינה, לשעבר מפקדת פלוגה בגדוד קרקל באורח קל. הדיווח הראשוני התקבל מהתצפיתניות שזיהו ניסיון הברחת סמים. בן יהודה יצאה לאזור הגדר יחד עם צוות נוסף. הגעתה לנקודת ההברחה שיבשה אותה.

עוד בנושא
סרן אור בן יהודה נפצעה בגבול מצרים: "פעלה בקור רוח"
גורמי ביטחון: התקרית בגבול - הברחת סמים שהשתבשה

סרן אור בן יהודה, מרץ 2015. דובר צה"ל
סן אור בן יהודה בגבול מצרים/דובר צה"ל

המבריחים ניסו לסגת לאחור, תוך שהם יורים לעבר בן יהודה וצוותה אש מקלעים וטילים. בחקירה לאחר האירוע עלה כי לעבר הכוח נורו יריות משני מוקדים נוספים.

תצפיתנית: כל התחנות, קבלו טנדר במגמה מזרחה. כרגע עבר את ה-500 קצרים (מטרים – א"ב) לכיוון מזרח הוא טס מזרחה.

סרן בן יהודה: צמצמו צפונה. אני עכשיו אגיע למרחב ואחליף אתכם אבל סעו אתם צפונה.

קצין איסוף: אחד מהם ככל הנראה חמוש. הם עכשיו עומדים סטטי. שלושה טנדרים עם סולמות מאחורה.

קצין מודיעין: קבל פרש תורכי, אני מזהה אנשים עם סולם על המרושתת (גדר – א"ב).

מג"ד קרקל: קיבלתי, בסדר.

קצין איסוף: לא בוצע שיבוש הברחה. שני הרכבים בצד המזרחי בורחים עדיין צפונה.

מג"ד קרקל: צריך לראות שסוגרים מוקדם את הצמתים אם הרכבים יוצאים החוצה, קיבלת אותי?

קצין מודיעין: קודקוד, בוצע ירי מכיוון מזרח. יש כרגע שנים פרחים (פצועים – א"ב). עדיין מתבצע ירי מהצד המצרי. שלושה מלוכלכים (מחבלים – א"ב) שמבצעים ירי לעבר כוחותינו בקו.

מג"ד קרקל: חיובי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סרן אור בן יהודה, מרץ 2015. דובר צה"ל
סרן אור בן יהודה, מרץ 2015/דובר צה"ל

"ראיתי את הירי פוגע לא הרחק ממני", שחזרה בן יהודה אחרי התקרית. "הזעקתי תגבור ובמקביל נתתי פקודה לחפ"ק שלי להתפרש. הקשר והנהג לא מצמצו ונשארו איפה שאמרתי להם להיות. הקשר שלי חטף כדור. בזמן שניסיתי להוריד ממנו את הווסט (אפוד קרמי מגן מפני קליעים – א"ב) נפצעתי גם אני. לא הבנתי את זה בהתחלה. רק אחר כך, כשהגיע המג"ד (סגן-אלוף יניב פרידמן – א"ב), ראיתי את החור ביד ושאני מדממת".

אחרי האירוע סיפרו גורמי צבא כי סרן בן יהודה "פעלה בקור רוח", אף שהקשר שלה שכב פצוע. גם הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף (במיל') בני גנץ, ואלוף פיקוד הדרום חלקו לה שבחים על תפקודה. "את כל השירות שלי העברתי בקרקל, שבע שנים", היא מתגאה. "אירוע כזה מבהיר ללוחמים מה המשמעות של מה שאתה עושה בגבול כמה אתה חשוב", אמרה הקצינה שעברה לפקד על צוערים בבה"ד 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully