וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: למה הר הבית כל כך נפיץ?

17.9.2015 / 5:03

מדוע המהומות מתעוררות דווקא בהר הבית? איך הפך ההר לסמל המאבק על הקמת מדינה פלסטינית? למה אסורה שם תפילת יהודים? צפו בכתבה מאולפן וואלה! NEWS ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי

מערכת וואלה!

ימים של טרור אבנים ומהומות אלימות שוררים לאחרונה בהר הבית שבירושלים. בשבוע שעבר יידו עשרות צעירים מוסלמים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה שעלו להר, לאחר שהתבצרו בלילות במסגד אל-אקצא שבמתחם.

בירדן, במצרים וברשות הפלסטינית הביעו מורת רוח לנוכח הפרת הסטטוס קוו באזור. מלך ירדן עבדאללה הודיע כי ינקוט צעדים אם לא יסתיימו הפרובוקציות הישראליות במקום. "לא נאפשר לישראלים ללכלך את הר הבית ברגליהם המזוהמות", התריע ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. וראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לא אפשר לטרור האבנים להתגבר בבירה באמצעות החרפת הענישה נגד מיידי אבנים ושינוי הוראות הפתיחה באש.

בימים האחרונים נרשמה רגיעה במקום, אבל במערכת הביטחון חוששים מהתחדשות העימותים ביום הכיפורים ובסוכות.

מדוע המהומות מתרחשות שוב ושוב דווקא בהר הבית? איך הפך המתחם שנבנה בימי המלך הורדוס לחבית הנפץ של המזרח התיכון? מדוע הוא כל כך מקודש לשלוש הדתות? מהי "אבן השתייה" שעל ההר? של מי הריבונות במקום? איך בכלל קשור כל זה לשליט הממלכה הירדנית? ומה הצית הפעם את האש והוביל לגל ההסלמה האחרון? צפו בכתבה מאולפן וואלה! NEWS ותוכלו להגיד: וואלה, הבנתי.

העיר העתיקה בירושלים ביום הכיפורים, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
מקודש לשלוש הדתות. נשים מוסלמיות בעיר העתיקה בירושלים/נועם מושקוביץ
העיר העתיקה בירושלים ביום הכיפורים, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
העיר העתיקה בירושלים ביום הכיפורים, ספטמבר 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully