וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אטיל פצצה בנאומי בעצרת האו"ם בספטמבר

יו"ר הרשות הפלסטינית ממשיך לרמוז על מהלכיו המדיניים, שלפי דיווחים צפויים להיות ביטול הסכמי אוסלו. הוא התייחס גם לדרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית: "אם ישראל היא מדינה יהודית, אז לדאעש יש תירוץ להכריז על עצמו כמדינה איסלאמית בסוריה או בעזה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי המצב בזירה הפלסטינית הביא אותו לשקול להתפטר, והצהיר כי "יטיל פצצה" בנאומו בפני עצרת האו"ם הכללית שתיערך בסוף החודש. אבו מאזן התייחס לדרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית: "אם ישראל היא מדינה יהודית, אז לדאעש יש תירוץ להכריז על עצמו כמדינה איסלאמית בסוריה או בעזה".

השבוע מסר בכיר הרשות הפלסטינית נביל שעת לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ההחלטה שעליה יכריז יו"ר הרשות אבו מאזן בנאומו החודש בעצרת הכללית של האו"ם היא ביטול של כמה סעיפי יסוד מתוך הסכם אוסלו. דבריו הגיעו ברקע שלל הדיווחים והרמיזות בדבר התפטרותו הקרובה של אבו מאזן, שנראים כמסך עשן שפיזרו הפלסטינים לקראת המהלך הדרמטי יותר שאותו הם מתכננים - הכרזה על פלסטין כמדינה תחת כיבוש וביטול הסכמי אוסלו.

לקריאה נוספת:
"אין לזה משמעות": אבו מאזן יכריז על הרשות מדינה תחת כיבוש
בכיר פלסטיני: אבו מאזן יכריז באו"ם על ביטול חלק מהסכמי אוסלו
אבו מאזן: לא ניתן לישראלים ללכלך את הר הבית ברגליהם המטונפות

פרשנות של אבי יששכרוף על אבו מאזן. מערכת וואלה!
"אם ישראל היא מדינה יהודית, אז לדאעש יש תירוץ להכריז על עצמו כמדינה איסלאמית בסוריה או בעזה". אבו מאזן/מערכת וואלה!

אמש תקף אבו מאזן בחריפות את ישראל על רקע העימותים האלימים שאירעו בשבוע האחרון בהר הבית. בפגישה שקיים בלשכתו ברמאללה עם נציגים ממזרח ירושלים, הכריז אבו מאזן כי "לא ייתן לישראל להמשיך בצעדיה", שנועדו לדבריו לחלק את הר הבית. יו"ר הרשות אמר לנוכחים: "מסגד אל-אקצא הוא שלנו. אין להם זכות ללכלך אותו ברגליהם המטונפות, לא נאפשר להם לעשות זאת". דבריו פורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, "וופא".

לדברי אבו מאזן, לא תהיה מדינה פלסטינית ללא מזרח ירושלים בירתה. "אנחנו בירושלים ונישאר בה. נגן עליה ועל שאר המקומות הקדושים, לעולם לא נעזוב את אדמתנו, ונאחז בכל שעל ממנה". אבו מאזן הבטיח לנוכחים לעשות הכל כדי לשמור על ירושלים והוסיף: "כל טיפת דם שנשפכת בירושלים היא טהורה, כל שהיד שנופל עליה חלל - מקומו בגן עדן, כל מי שנפצע בהגנה עליה יזכה על כך לגמול מאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully