וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בצבא אסד: התחלנו להשתמש בכלי נשק רוסיים חדישים

הגורם מסר לסוכנות רויטרס כי לאחר כמה חודשים של אימונים, נכנסו כלי הנשק הרוסיים לשימוש פעיל בצבא אסד. במקביל התפרסמה הוכחה נוספת להרחבת הפעילות הרוסית בסוריה: צילומי לוויין תיעדו מסוקי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר הנבנה ליד לטקיה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה החל להשתמש בכלי נשק חדישים מהקרקע ומהאוויר שסופקו לו על ידי רוסיה - כך אמר היום (חמישי) גורם בכוחותיו של הנשיא בשאר אסד לסוכנות הידיעות רויטרס. הגורם תיאר את כלי הנשק כמדויקים ויעילים מאוד וציין כי הצבא החל להשתמש בהם בשבועות האחרונים לאחר חודשים של אימונים בסוריה. "כלי הנשק החדשים נשלחים לכאן וכן סוגים חדשים של כלי נשק. הצבא הסורי התאמן בשימוש בהם. למעשה, הצבא כבר החל להשתמש בכלי נשק אלו", אמר הגורם במענה לשאלה לגבי התמיכה הצבאית הרוסית בצבא אסד. "כלי הנשק יעילים ופוגעים במטרות בדיוק רב", אמר הגורם.

אתמול מסרו גורמים אמריקניים לרויטרס ול-CNN כי ארצות הברית זיהתה ארבעה מסוקים רוסיים בבסיס חיל האוויר ההולך ונבנה ליד לטקיה שבסוריה – סימן נוסף המחזק את הטענה האמריקנית לפיה מוסקבה מרחיבה את מעורבותה הצבאית במדינה המשוסעת.

אחד מהגורמים אמר כי זוהו ארבעה מסוקים, בהם מסוקי תקיפה, אף שלא ברור מתי הגיעו המסוקים הרוסיים למקום. ארבעת כלי הטיס מופיעים גם בצילומי לוויין שהגיעו לידי CNN מחברת AllSource Analysis. החברה המתמחה בניתוח צילומי לוויין מסרה כי הם צולמו ביום שלישי האחרון ובהם נראה נמל התעופה הבינלאומי באסל אל-אסד בסוריה ולצדו אזורים סלולים, טנקים וציוד נוסף.

לקריאה נוספת:
חיזוק אסד הופך את רוסיה למעצמה הדיפלומטית שפוטין חלם עליה
תמונות לוויין מוכיחות: רוסיה מעמיקה את מעורבותה בסוריה
ארה"ב: ייתכן שרוסיה בונה בסיס אווירי לתמיכה בצבא אסד בסוריה

בסיס חיל האוויר ליד לטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. "פוריין פוליסי", אתר רשמי
המסלולים החדשים שנבנו בנמל התעופה באסל אל-אסד ליד לטקיה. תמונות לווין שהגיעו לידי "פוריין פוליסי"/אתר רשמי, "פוריין פוליסי"

תמונות לוויין שהגיעו שלשום לידי המגזין האמריקני "פוריין פוליסי" תיעדו בתים ארעיים ותחנת פיקוח אווירי, לצד מגורי חיילים הצמודים לנמל התעופה הבינלאומי באסל אל-אסד שבלטקיה. מגורים אלה עוצבו במיוחד לתמוך במבצעי קרב אוויריים רוסיים שייצאו מהבסיס ועשויים לשרת גם כמרכז לוגיסטי ללוחמים רוסים.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר אתמול כי רוסיה הציעה לארצות הברית לערוך שיחות צבאיות בנוגע למצב בסוריה, ושממשל אובמה שוקל את צעדיו בעניין. "רוסיה הציעה לערוך שיחות בין גורמים צבאיים של שני הצבאות כדי לדון בסכסוך, בסיכונים הפוטנציאליים ובכוונות העתידיות".

דובר הפנטגון התייחס לדיווחים השונים על הנוכחות הרוסית בשדה התעופה הסמוך ללטקיה, הנחשבת למעוזו של בשאר אסד, והודיע כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במקום מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי – בסיס מאובטח שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי. "ראינו תנועה של אנשים וכלים שונים שיכולים להצביע על כך שהם (הרוסים) מתכננים להשתמש בבסיס הנמצא מדרום ללטקיה כבסיס מבצעים אווירי קדמי", אמר דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייויס. הוא סירב להתייחס למידע הספציפי שהביא למסקנת הצבא האמריקני.

לפני כמה ימים אמרו שני גורמים אמריקניים רשמיים כי רוסיה הציבה טנקים בשדה התעופה ליד לטקיה, ושכוחותיה בונים במקום מערכי הגנה. אחד הגורמים אמר כי שבעה טנקים מסוג T-90 נראו בשדה. כמו כן, נמסר כי רוסיה הציבה מערכות ארטילריה במקום, שלטענת הגורמים נראות ערוכות כדי להגן על החיילים הרוסים הנמצאים באזור.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח השבוע כי רוסיה משתמשת במסדרון אווירי מעל עיראק ואיראן כדי להטיס את הציוד הצבאי והחיילים שלה לשדה התעופה בלטקיה. לפי הדיווח, שאושר היום על ידי גורם עיראקי, לאחר שבולגריה הודיעה על סגירת המרחב האווירי שלה בפני הטיסות הרוסיות לסוריה, היא הפנתה במהרה את טיסותיה לאותו מסדרון אווירי. בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי רוסיה הציבה 200 חיילים מחיל הים בשדה התעופה. כמו כן, גורמים אמריקניים מסרו כי רוסיה שלחה במהלך השבוע האחרון שני מטוסי תובלה ביום למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully