וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: לא ניתן לישראלים ללכלך את הר הבית ברגליהם המטונפות

בפגישה עם נציגים ממזרח ירושלים, טען יו"ר הרשות כי ישראל פועלת כדי לחלק את הר הבית והבטיח לעשות הכל כדי להגן עליו: "ניאחז באדמתנו. כל טיפת דם שנשפכת בהגנה על ירושלים היא טהורה"

צילום: עולים להר עריכה: גדי וינסטוק
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, 2015. ראובן קסטרו
"לא נעזוב את אדמתנו". אבו מאזן/ראובן קסטרו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף אמש (רביעי) בחריפות את ישראל על רקע העימותים האלימים שאירעו בשבוע האחרון בהר הבית. בפגישה שקיים בלשכתו ברמאללה עם נציגים ממזרח ירושלים, הכריז אבו מאזן כי "לא ייתן לישראל להמשיך בצעדיה", שנועדו לדבריו לחלק את הר הבית. יו"ר הרשות אמר לנוכחים: "מסגד אל-אקצא הוא שלנו. אין להם זכות ללכלך אותו ברגליהם המטונפות, לא נאפשר להם לעשות זאת". דבריו פורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, "וופא".

לדברי אבו מאזן, לא תהיה מדינה פלסטינית ללא מזרח ירושלים בירתה. "אנחנו בירושלים ונישאר בה. נגן עליה ועל שאר המקומות הקדושים, לעולם לא נעזוב את אדמתנו, ונאחז בכל שעל ממנה". אבו מאזן הבטיח לנוכחים לעשות הכל כדי לשמור על ירושלים והוסיף: "כל טיפת דם שנשפכת בירושלים היא טהורה, כל שהיד שנופל עליה חלל - מקומו בגן עדן, כל מי שנפצע בהגנה עליה יזכה על כך לגמול מאללה".

עוד בנושא:
קורבן פיגוע האבנים הובא למנוחות; בנו: "נרצחת בעיר שכה אהבת"
יידוי אבנים, בקבוקי תבערה: חג אלים בעיר העתיקה
ביום השלישי ברציפות: עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית

צעירים ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים, שוטרים פרצו למתחם. חטיבת דובר המשטרה
"כל שהיד מקומו בגן עדן". עימותים בהר הבית, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית דיווחה כי שלשום שוחח אבו מאזן בטלפון עם מלך ירדן עבדאללה, וכן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. לפי הדיווח הוא דן עימם בקיום "מאמץ משותף" להגנה על ירושלים.

בשלושת הימים האחרונים אירעו במתחם הר הבית עימותים אלימים בין כוחות הביטחון למתפללים ערבים. אתמול בבוקר פרצו כוחות הביטחון לתוך מסגד אל-אקצא בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו במקום במהלך הלילה, במטרה ליידות אבנים וחפצים על המתפללים היהודים שיעלו להר.

ערוץ "אל-ג'זירה" דיווח כי הכוח ירה רימוני גז וכדורי גומי לעבר עשרות המתבצרים, וכי 16 מהם נפצעו. המהומות שפרצו בהר הבית הובילו לגל של אירועים אלימים בירושלים. בין היתר יידו רעולי פנים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים, ואדם תקף שני צעירים יהודים ונמלט.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully