וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על המשבר באירופה: "ארצות הברית מוכנה לקלוט פליטים"

16.9.2015 / 1:40

נשיא ארצות הברית התייחס למשבר הפליטים ויבשת וטען כי לאור החמרת המצב, נדרש שיתוף פעולה בין מדינות אירופה, ארצות הברית והקהילה הבינלאומית. "חשוב לנו לקלוט חלק מהפליטים הסורים"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אוגוסט 2015. רויטרס
"נדרש שיתוף פעולה בנושא הפליטים". ברק אובמה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה (רביעי) למשבר הפליטים באירופה, בפגישתו עם מלך ספרד פליפה השישי. לטענת אובמה, ההסלמה במצב מצריכה שיתוף פעולה בין ארצות הברית ובין מדינות אירופה. "המצב החמיר בחודשים האחרונים ונדרש שיתוף פעולה בין מדינות אירופה, ארצות הברית והקהילה הבינלאומית כדי לטפל בו", אמר. הוא הוסיף כי ספרד עבדה קשה בעבר בכדי להתמודד עם בעיית המהגרים שהגיעו ממדינות צפון אפריקה, ועסקו בין היתר בסחר בבני אדם.

אובמה דיבר על חיזוק שיתוף הפעולה עם ספרד והוסיף כי "לארצות הברית, חשוב כחלק מהמאמץ ההומניטרי, לקלוט חלק מהפליטים הסורים". עוד הוסיף אובמה: "כעניין של מדיניות חוץ, אנו מחויבים לשמירה על מערכת יחסים עם ספרד כשהיא חזקה ומאוחדת".

קריאה נוספת:
אוטמת את הגבולות: הונגריה מתכננת גדר גם עם רומניה
גרמניה: להפעיל לחץ כלכלי על מדינות האיחוד שיסרבו לקבל פליטים
"דוחה": סערה סביב קריקטורות בשרלי הבדו על הפעוט הסורי שטבע

פליטים בנקודת איסוף סמוך לגבול הונגריה – סרביה, 7 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בגבול הונגריה-סרביה/רויטרס

שרי הפנים של האיחוד האירופי יקיימו ביום שלישי דיון חירום נוסף בנושא משבר המהגרים – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. זאת, לאחר שנכשלו ביום שני האחרון הניסיונות להגיע להסכמה על תכנית לפיזור 120 אלף פליטים מיוון, הונגריה ואיטליה בין 23 מתוך 28 מדינות האיחוד. חלק מהמדינות הסכימו, באופן עקרוני בלבד, לקבל את הצעת הנציבות האירופית לפיזור 160 מבקשי מקלט ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully