וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השבתת תחנת הכוח: הפגנות סוערות בעזה נגד הרשות

מאות מתושבי הרצועה הבעירו צמיגים מול תחנת הכוח המושבתת מאז יום שבת בשל סגירת מעבר כרם שלום למשך חמישה ימים. בדרום רפיח קראו המפגינים להתפטרותו של חמדאללה ובמוקד נוסף שרפו מפגינים תמונות של אבו מאזן

הפגנות ברצועת עזה במחאה על השבתת תחנת הכוח, 15 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מיואשים. אחת ההפגנות שנערכו אתמול ברצועה/צילום מסך, טוויטר

מאות פלסטינים הפגינו אתמול ברחבי רצועת עזה במחאה על השבתת תחנת הכוח היחידה ברצועה - כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בדרום העיר רפיח קראו המפגינים להתפטרותו של ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, בשל המשבר החריף.

"ממשלתו של חמדאללה התעלמה מקריאות דחופות להגביר את אספקת החשמל בעזה, על אף ששילמנו את העלויות ההכרחיות", אמרו גורמים ברשות החשמל העזתית, שהתייחסו למסים ששולמו על ידי תושבי הרצועה.

הפגנות נוספות נערכו במחנות הפליטים אל-בורג' ונוסיראת שבמרכז הרצועה, שבהם הבעירו התושבים צמיגים מול תחנת הכוח. חמאס מסר כי המפגינים שרפו תמונות של יו"ר הרשות, אבו מאזן, לפני שפוזרו על ידי המשטרה.

עוד בנושא:
בזמן עומס החום: שיבושים חמורים באספקת החשמל לרצועת עזה
מצרים פתחה את מעבר רפיח נפתח לשלושה ימים עבור עולי רגל למכה
גורמים בישראל: לשקול תיאום ביטחוני מול חמאס דרך צד שלישי

תחנת הכוח בעזה מושבתת מאז יום שבת האחרון בשל מחסור בדלקים להפעלתה. משמעות הדבר היא שאספקת החשמל לרצועה תלויה בזו המגיעה מישראל וממצרים, בזמן שהביקוש הולך וגובר בימי עומס החום.

בהודעה מטעם רשות החשמל ברצועה נמסר כי בשל ההשבתה ינותק החשמל לסירוגין ברחבי האזור: על כל שש שעות של אספקת חשמל, הוא ינותק למשך חצי יממה. גורם בלשכת התיאום והקישור הפלסטינית אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ישראל הסכימה לפתוח ביום שבת חלקית את מעבר כרם שלום להכנסת סולר לרצועה, כדי לסיים את השבתת תחנת הכוח.

לפי ההודעה, המחסור החמור בסולר נובע מסגירת מעבר כרם שלום למשך חמישה ימים, לאור העובדה שסוף השבוע התחבר לראש השנה. רשות החשמל העזתית, הנשלטת בידי חמאס, האשימה, כאמור, את חברת הדלקים בגדה, השייכת לרשות הפלסטינית, באי אספקת הסולר.

עוד לפני שהושבתה לחלוטין, סבלו תושבי עזה מהפסקות חשמל יומיומיות של 12 שעות, בעקבותיהן הסתייעו תושבים רבים ברצועה בגנרטורים המופעלים על ידי דלק יקר במיוחד שנכנס לעזה לצריכה פרטית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תחנת הכוח המרכזית של עזה. עאדל חנא, AP
מחסור חמור בסולר. תחנת הכוח היחידה בעזה/AP, עאדל חנא

בתחילת החודש ציינה סוכנות הפיתוח והסחר של האו"ם בדוח שכתבה כי רצועת עזה עלולה להפוך לבלתי-ראויה למחיה תוך פחות מחמש שנים "ההשלכות הסוציאליות, הבריאותיות והביטחוניות כתוצאה מצפיפות האוכלוסין הגבוהה הם חלק מהגורמים שעלולים להפוך את עזה ללא ראויה למגורים עד 2020", לשון הדוח.

ביום חמישי האחרון דווח כי קטאר מתכננת להקים ברצועת עזה צינור גז טבעי שיזין את תחנת הכוח ברצועה ויגדיל את תפוקת החשמל שלה. יו"ר הועדה הממשלתית של קטאר לשיקום עזה, מוחמד אל-עמאדי, אמר כי הושלמו ההכנות הטכניות לביצוע הפרויקט, וכעת דרוש רק אישור מישראל. לדבריו, בישראל בוחנים את התכנית, ולא הביעו לה התנגדות עקרונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully