וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ייתכן שרוסיה בונה בסיס אווירי לתמיכה בצבא אסד בסוריה

14.9.2015 / 20:46

דובר הפנטגון התייחס לדיווחים על פעילות רוסית בשדה התעופה בלטקיה, מעוזו של אסד, ואמר כי ייתכן שהמדינה פועלת להקמת בסיס אווירי לתמיכה במבצעים של כוחות המשטר. במקביל, דווח כי רוסיה הציבה טנקים ומערכות ארטילריה במקום

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

הפנטגון התייחס היום (שני) לדיווחים השונים על הנוכחות הרוסית בשדה תעופה הסמוך לעיר לטקיה שבסוריה, הנחשבת למעוזו של בשאר אסד, והודיע כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במקום מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי – בסיס מאובטח שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי. "ראינו תנועה של אנשים וכלים שונים שיכולים להצביע על כך שהם (הרוסים) מתכננים להשתמש בבסיס הנמצא מדרום ללטקיה כבסיס מבצעים אווירי קדמי", אמר דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייויס. הוא סירב להתייחס למידע הספציפי שהביא למסקנת הצבא האמריקני.

במקביל, שני גורמים אמריקניים רשמיים אמרו היום כי רוסיה הציבה טנקים בשדה התעופה ליד לטקיה, וכי כוחותיה בונים במקום מערכי הגנה. אחד הגורמים אמר כי שבעה טנקים מסוג T-90 נראו בשדה. כמו כן, נמסר כי רוסיה הציבה מערכות ארטילריה במקום, שלטענת הגורמים נראות ערוכות כדי להגן על החיילים הרוסים הנמצאים באזור.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי רוסיה הציבה 200 חיילים מחיל הים בשדה התעופה. כמו כן, גורמים אמריקניים מסרו כי רוסיה שלחה במהלך השבוע האחרון שני מטוסי מטען ביום למקום. היום דיווח הניו יורק טיימס כי רוסיה משתמשת במסדרון אווירי מעל עיראק ואיראן כדי להטיס את הציוד הצבאי והחיילים לשדה התעופה בלטקיה. לפי הדיווח, לאחר שבולגריה הודיעה על סגירת המרחב האווירי שלה בפני הטיסות הרוסיות לסוריה, היא הפנתה במהרה את טיסותיה לאותו מסדרון אווירי.

עוד כתבות בנושא:
"סימן שאסד מודאג": מאות חיילים רוסים הוצבו בצפון סוריה
דיווח: "רוסיה מעבירה מערכת נ"מ מתקדמת לסוריה"
דריסת הרגל הרוסית בסוריה תשנה את מאזן הכוחות במזרח התיכון

נשיא סוריה בשאר אסד, פברואר 2015. AP
רוסיה פועלת לתמיכה אווירית בכוחותיו? אסד/AP

בימים האחרונים נתונה מוסקבה ללחץ בינלאומי הולך ומתגבר לאור הדיווחים והטענות האמריקניות על הצבת כוחות לוחמים רוסים במדינה השסועה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בסוף השבוע כי מעורבותה הצבאית הגוברת של רוסיה באזור היא סממן לכך ש"אסד מודאג" ופונה לייעוץ רוסי כדי להתמודד עם מצבו. עם זאת, במוסקבה מכחישים את הטענות כי המדינה תומכת במשטרו ובצבאו של אסד, וטוענים כי סיועה הצבאי לסוריה נועד לשם נטילת חלק במאבק הבינלאומי נגד ארגון "המדינה איסלאמית" (דאעש).

אובמה הבהיר בדבריו כי תמיכה באסד ולחימה בדאעש לא יכולות להתבצע בו זמנית. "האסטרטגיה שהם נוקטים כרגע בתמיכתם באסד היא טעות", אמר. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב קרא למדינות נוספות להצטרף לרוסיה במאמציה, בטענה כי הצבא הסורי הוא הכוח היעיל ביותר במלחמה נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני. בנוסף, הוא אמר כי על צבא רוסיה וצבא ארצות הברית לתאם את פעולותיהם באזור על מנת להימנע מ"תקריות בלתי-מכוונות" בסוריה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דיווח: מוסקבה שולחת מערכות הגנה אווירית לסוריה

משרד החוץ של רוסיה הודה ביום חמישי כי מומחים צבאיים מהמדינה נמצאים על אדמת סוריה, וכי תפקידם לסייע לכוחות הצבא הסורי בתפעול נשק רוסי המיועד ללוחמה בגורמי טרור. עם זאת, המשרד לא הגיב על הדיווחים הנוגעים להצבת הכוחות. כמו כן, בשישי האחרון מסרו שני גורמים מערביים וגורם רוסי כי מוסקבה שולחת מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות לסוריה. לדבריהם, מדובר במערכת מדגם SA-22, שאותה יתפעלו כוחות רוסיים ולא מקומיים. הם הדגישו כי המערכת נמצאת בדרכה למדינה וטרם הגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully